شبكه
شبكه

امروزه كارآمدي بازايابي محتوا بر همه ثابت شده و به جزيي جدايي‌ناپذير از پروسه‌ي جلب اعتماد مشتري تبديل شده است كه نهايتا مي‌تواند به تحولات مثبت در كسب و كار شما بيانجامد. مطالعات مختلف نشان داده است كه افراد تصميم‌گير در حوزه‌ي بيزنس تمايل دارند اطلاعات خود از يك شركت را از طريق مقالات به دست آورند تا از طريق تبليغات. اما مانند بيشتر تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال، وارد شدن به بازاريابي محتوا بدون داشتن اطلاعات لازم در مورد آن مي‌تواند تاثير منفي بر كسب و كار شما داشته باشد.

همانطور كه يك تيم فوتبال بدون نقشه وارد زمين نمي‌شود، شما نيز نبايد بدون برنامه دست به توليد محتوا بزنيد، بلكه بايد قبل از انجام هر كاري، يك استراتژي مشخص در توليد محتوا داشته باشيد. در حقيقت، تحقيقي كه از سوي انستيتو‌ي بازاريابي محتوا انجام شده است، نشان مي‌دهد، بازارياب‌هايي كه داراي استراتژي مدون و مكتوب هستند، نه تنها موفقيت بيشتري كسب مي‌كنند، بلكه در حوزه‌ي بازاريابي نيز با چالش‌هاي كمتري مواجه مي‌شوند. در اينجا به دلايل ضرورت داشتن استراتژي مشخص در بازاريابي محتوا اشاره مي‌كنيم.

۱. انسجام محتوا را تضمين مي‌كند

بسيار از كمپين‌هاي بازاريابي شامل انتشار محتوا از طريق كانال‌هاي مختلف رسانه‌اي مي‌شوند. براي مثال، استفاده از پست‌هاي وب‌سايت و وبينارها (webinar) يا شبكه‌هاي اجتماعي و دفترچه‌هاي راهنما براي بازاريابي بسيار مرسوم است. همين، يكي از نقاط قوت استفاده از بازاريابي محتوا است، چون مي‌توانيد از طريق كانال‌هاي متنوع به اقشار مختلف مردم دسترسي داشته باشيد.

اما اينجا يك مشكل وجود دارد، بازارياب‌ها در استفاده از تمامي اين روش‌ها دچار سردگمي مي‌شوند و انسجام محتواي منتشر شده از بين مي‌رود. اين عدم انسجام در محتواي مطالب منتشر شده كه ده‌ها موضوع را پوشش مي‌دهد، مي‌تواند باعث سردرگمي مخاطبان نيز شود. تجربه نشان مي‌‌دهد كه برخوردن به چنين مشكلي اغلب از نداشتن استراتژي از پيش تعيين شده نشات مي‌گيرد. اما با تدوين يك استراتژي مكتوب مي‌توانيد تمام مسير پيش رو را براي خود ترسيم كنيد. با انجام اين كار مي‌توانيد مطمئن شويد كه علاوه بر پوشش تمامي موضوعاتي كه در حيطه‌ي كاري شما قرار دارد، انسجام محتوا را حفظ كنيد و مخاطب را به خوبي درگير موضوع كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد بدون دغدغه به بازاريابي برند خود بپردازيد.

۲. يك هويت قوي براي برند شما مي‌سازد

برند‌سازي موثر شايد هيچگاه مانند امروز مهم و حياتي نبوده است. در حال حاضر در بعضي از موارد بازار از حضور محصولات متنوع اشباع شده است، مانند اينكه موش‌هاي زيادي به دنبال به دست آوردن يك تكه پنير باشند. با توجه به اين شرايط، شما بايد با جدا كردن برندتان از انبوه بازارياب‌ها، خودتان را از ديگران متمايز كنيد تا بتوانيد باعث جلب توجه بيزينس‌ها شويد. چيزي كه در مورد بازاريابي محتوا بسيار دوست‌داشتني است اينكه شما مي‌توانيد از طريق آن و همچنين پيشنهاداتي كه ارائه مي‌كنيد، شخصيت خودتان را به ديگران نشان دهيد. اما به منظور بنا نهادن يك هويت قوي براي برندتان، داشتن يك استراتژي مشخص بسيار ضروري است.

خلق يك استراتژي، راه را براي شما مشخص مي‌كند، از اين رو مي‌توانيد استايل، لحن و روش استفاده از ابزار‌هاي رسانه‌اي مشخص را از پيش تعيين كنيد. براي مثال، مي‌خواهيد اين پيغام را به مخاطبان منتقل كنيد كه برند شما انعطاف‌پذير است، از طرف ديگر فرض كنيد كه داراي حس شوخ‌طبعي هستيد و با فرهنگ امروزي نيز آشنايي داريد، در اين صورت مي‌توانيد با توليد ويديو‌هاي به‌روز و جذاب با مخاطبان ارتباط برقرار كنيد، براي مثال مي‌توانيد از ايده‌هاي هارلم شيك (Harlem Shake)، چالش سطل آب يخ و مواردي شبيه اين استفاده كنيد. با داشتن يك استراتژي مي‌توانيد مطمئن شويد كه در مسير درستي قدم برمي‌داريد.

۳. بازدهي بازايابي محتوا را بالا مي‌برد

اين را همواره بايد در نظر داشته باشيد كه شما مسئول ايجاد پيشرفت محسوس در بازاريابي برند خود هستيد. بدون داشتن يك استراتژي، به راحتي مي‌توانيد در توليد محتواي مورد نياز يا محل مناسب براي آپلود كردن محتوا مرتكب اشتباه شويد.

اگر شما از آن دست افرادي هستيد كه براي به راه افتادن به هل دادن نياز داريد، قطعا بايد استراتژي رسمي داشته باشيد. نمونه‌اي از اين استراتژي مي‌تواند اين باشد كه بايد هفته‌اي دوبار وب‌سايت خود را آپديت كنيد، پنج بار در هفته توييت بگذاريد، هفته‌اي دوبار در فيس‌بوك پست بگذاريد يا در طول ماه يك اينفوگرافيك بسازيد. با داشتن اين گونه استراتژي، انجام دادن كارها آسان‌تر و منظم‌تر مي‌شود و مي‌توانيد اهداف واقع‌بينانه‌تري را براي خود تعيين كنيد.

۴. الگو‌ها را آناليز مي‌كند

نكته‌ي ديگري را كه هميشه بايد در ذهن داشته باشيد اين است كه موفقيت در بازاريابي مستلزم به روز‌ رساني‌ و تنظيمات مستمر است. بعضي از روش‌ها به صورت درخشاني با موفقيت همراه مي‌شوند ولي برخي نيز به شكست‌هاي نااميد‌كننده منجر مي‌شوند. اين اتفاقات بخشي از پروسه‌ي بازاريابي است. با داشتن يك استراتژي مكتوب و مدون مي‌توانيد از جوانب مختلف كارتان آگاهي يابيد و پيشرفت خودتان را ارزيابي كنيد. مي‌توانيد متوجه شويد كه كدام جنبه از بازاريابي شما موفق است و كدام يك موثر نيست.

همينطور مي‌توانيد به معياري دست پيدا كنيد كه با استفاده از آن مي‌توانيد پيشرفت كلي بازاريابي خودتان را ارزيابي كنيد. همچنين ناحيه‌اي از حوزه‌ي فعاليت شما كه نياز به تجديد نظر دارد را به راحتي مي‌توانيد شناسايي كنيد. همچنان كه شما اطلاعات بيشتري را جمع مي‌كنيد مي‌توانيد فعاليت خود را مانند يك دستگاه منسجم اداره كنيد و بهره‌وري آن را به بالاترين حد برسانيد.

۵. برگشت سرمايه‌ي شما را بيشتر مي‌كند

آيا مي‌دانيد كه هزينه‌ي بازاريابي محتوا از هزينه‌ي بازاريابي سنتي ۶۲ درصد كمتر است و تا سه برابر نتيجه‌ي بهتري به دست مي‌دهد؟ به نظر بسياري از كارشناسان اين حوزه، بازاريابي محتوا موثرترين استراتژي براي بازاريابي است. بازاريابي محتوا باعث ايجاد تعادل در اين حوزه شده است، به اين گونه كه شركت‌هاي كوچك اكنون اين فرصت را يافته‌اند كه با داشتن استراتژي هوشمندانه و گسترده با شركت‌هاي بزرگ رقابت كنند. اگر مسير موفقيت خود را به صورت كامل ترسيم كنيد و يك استراتژي جامع براي فعاليت خود داشته باشيد، مي‌توانيد بدست آوردن نتيجه‌ي دلخواه خود را تضمين كنيد.

بالا بردن بهره‌روي و كاهش انرژي تلف شده در نهايت شما را قادر مي‌كند تا به بيشترين بازگشت سرمايه‌ي ممكن دست پيدا كنيد. بعد از آن مي‌توانيد با صرف هزينه و زمان كمتر در حوزه‌هاي بيشتري از رقيبان خود پيشي بگيريد.

نتيجه‌گيري

آشنايي با چرايي و چگونگي بازاريابي محتوا مي‌تواند مسير شما به سوي موفقيت را هموار كند، بنابراين بايد اهميت زيادي به داشتن استراتژي مشخص و منحصر به فرد براي برند خود قائل شويد. با داشتن استراتژي، مي‌توانيد در زمان صرفه‌جويي كنيد و ملالت‌هاي مسير را كم كنيد و در‌ نهايت مي‌توانيد نتايج ملموسي در يك دوره‌ي زماني معقول بدست آوريد. 


منبع
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۱۷:۴۲ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 28059
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب