شبكه
شبكه

ولي ملكي عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت و عضو كميسيون صنايع و معادن درباره‌ي ارتقاء كيفيت صنعت خودروي ايران و توليد مشترك با خودروسازان آمريكايي اعلام كرد: «ارتقاء صنعت خودروسازي كشور زماني تضمين مي‌شود كه با برندهاي بين‌المللي مشاركت در سرمايه‌گذاري و توليد داشته باشيم. با توجه به اين موارد، حتماً اجازه داريم كه با خودروسازان آمريكايي به صورت مشترك خودرو توليد كنيم.»

عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت افزود: «هر اقدامي كه در صنعت خودرويي كشور انجام مي‌شود، حتي اگر وارادات خودرو باشد، بايد در جهت تقويت صنعت خودروسازي كشور انجام شود و قطعاً وارادات خودرو به صورت CBU (منظور همان خودروهاي آماده فروش است) از هيچ كشوري نمي‌تواند براي صنعت خودروسازي ايران راه حل باشد.»

ملكي درباره‌ي بهترين راه‌حل ارتقاء كيفيت صنعت خودروي ايران گفت: «بهترين راه‌حل براي ارتقاء كيفيت صنعت خودروسازي كشور، مشاركت‌ با برندهاي خودروسازي معتبر بين‌المللي است. به نظر من كاري كه ايدرو، سايپا و ايران‌خودرو براي توليد مشترك در ايران با شركت‌هاي فرانسوي و چيني انجام داده‌اند، مدل خوبي است و هيچ ايرادي ندارد كه با برندهاي اتومبيل‌سازي معتبر آلماني، ژاپني و حتي آمريكايي وارد مذاكره شويم و الگوي قرارداد ايدرو را پياده كنيم.»

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در مورد مخالفت خود با وارادات خودرو از آمريكا توضيح داد: «اگر واردات خودرو از آمريكا را مزمت و نكوهش كردم، تنها به خاطر رفتار مغرضانه و دشمني سياست‌مداران ‌آمريكايي است ولي اگر مديران سياسي آمريكا دست از غرض‌ورزي بردارند، منصفانه با سياست‌مداران ايراني پاي ميز مذاكره بنشينند، فناوري روز را از طريق صنعت‌گران و سرمايه‌گذاران خود در اختيار صنعت خودروي ايران قرار دهند و با سرمايه‌گذاري در صنعت خودروي ايران تضمين كنند كه بخشي از توليدات مشترك را به بازارهاي جهاني صادر كنند، هيچ اشكالي در همكاري مشترك با برندهاي آمريكايي وجود ندارد.»

عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت با اشاره به اينكه در گسترش و تعميق ارتباطات اقتصادي بايد تعصبات را كنار گذاشت، بيان كرد: «بازار خودروي ايران بهترين ظرفيت براي سرمايه‌گذاران خارجي است كه توسط مديران سياسي و اقتصادي كشور مي‌تواند در بهترين سطح به عنوان سهم آورده به ميدان مذاكرت اقتصادي آورده شود. ارتقاء صنعت خودروي كشور زماني تضمين مي شود كه با برندهاي معتبر بين‌المللي در سرمايه‌گذاري و توليد مشاركت داشته باشيم. با توجه به تمام اين توضيحات حتما اجازه داريم كه با خودروسازان آمريكايي به صورت مشترك خودرو توليد كنيم.»

ولي ملكي تصريح كرد: «‌خودروهاي چيني هم، زماني بايد اجازه‌ي در اختيار گرفتن سهمي از بازار خودرويي كشور را داشته باشند كه به صورت مشترك با خودروسازان ايراني، توليد كنند. در غير اين صورت همان زياني كه از ناحيه‌ي واردات خودروهاي ساخته شده‌ي آلماني، آمريكايي و ژاپني به صنعت و اقتصاد كشور وارد مي‌شود، همين اندازه يا بيشتر از ناحيه‌ي واردات خودروهاي چيني اين ضرر وارد خواهد شد.»But civilian observer member of parliament and member of the Competitiveness Council of Industries and Mines about & zwnj; of Iran's car industry and improve the quality of co-production with American automakers announced: & laquo; promoting


منبع
امتیاز:
بازدید:
برچسب: صنعت، كشور، توليد، ايران، مشترك،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۳۸:۰۰ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 69
دیروز : 9
افراد آنلاین : 2
همه : 26883
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب