شبكه
شبكه

تا دو سال آينده، بي‌ام‌و خودروي شاسي‌بلند بزرگ X7 را به محصولات خود اضافه خواهد كرد. X7 تنها يك اس يو وي معمولي نخواهد بود، بلكه اين مدل به‌عنوان پرچم‌دار سري X محصولات بي‌ام‌و به خط توليد خواهد رفت و اين خودروساز باواريايي را به بازار جديدي وارد خواهد كرد. اين شاسي‌بلند لوكس و باكيفيت، هم‌رده‌ي دو خودروي رنج روور و بنتلي بنتاياگا خواهد بود كه هم‌اكنون از مهم‌ترين بازيگران در بازار شاسي‌بلندهاي لوكس و گران‌قيمت هستند. 

بي‌ام‌و براي موفقيت مدل X7، از حداكثر پتانسيل اين خودرو استفاده خواهد كرد و به همين دليل عرضه‌ي اين خودرو در بازار، در دو نسخه انجام خواهد شد. نسخه‌ي پايه يك مدل هفت‌نفره است و نسخه‌ي فوق لوكس بالاتر، يك مدل چهارنفره. بي‌ام‌و X7 به‌طور هم‌زمان با نخستين خودروي شاسي‌بلند رولزرويس توليد مي‌شود؛ اما اين دو خودرو از يك پلتفرم مشترك استفاده نمي‌كنند.

مدل هفت‌نفره‌ي X7 بر اساس پلتفرم خودروي لموزين سري ۷ ساخته خواهد شد كه اين مدل به‌عنوان پرچم‌دار خودروهاي سواري بي‌ام‌و شناخته مي‌شود. قطعات فني اين دو خودرو مشابه هستند و در مدل‌هاي ديفرانسيل عقب و يا چهارچرخ محرك توليد مي‌شوند.

در زير كاپوت X7 از پيشرانه‌‌هاي ۶ سيلندر، هشت سيلندر و هيبريدي استفاده خواهد شد؛ البته احتمال عرضه‌ي مدل ۱۲ سيلندر نيز وجود دارد. همچنين منابعي از وجود برنامه‌هايي براي توليد مدل X7 M خبر داده‌اند؛ البته اين مورد هنوز به‌طور رسمي تائيد نشده است.

پيشرانه‌هاي X7 با پيشرانه‌هاي شش سيلندر، هشت سيلندر و هيبريدي مدل سري ۷ يكي خواهند بود و در صورتي كه مدل ۱۲ سيلندر به توليد برسد، پيشرانه‌ي آن نيز با پيشرانه‌ي ۱۲ سيلندر ۷۶۰ يكسان خواهد بود. بنا به گزارش‌هاي رسيده، بي‌ام‌و سالانه ۴۵ هزار دستگاه از مدل X7 را در كارخانه‌ي خود در اسپارتانبورگ توليد خواهد كرد.

بي‌ام‌و اعلام كرده است مدل فوق لوكس X7، قيمتي بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار و پايين‌تر از ۲۰۰ هزار دلار خواهد داشت تا قيمت آن نيز تقريبا هم‌رده با رقبايش در اين كلاس باشد. 

فروش X7 در بازار ايالات متحده، از اوايل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: مدل، سيلندر، توليد، بيzwnjامzwnjو، بازار،
موضوع:
[ ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۰۱:۴۵ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

از آنجا كه برخورددهنده‌ي هادروني بزرگ (LHC) قادر به شناسايي ذرات جديد است، بايد كاملا بي‌عيب و نقص باشد؛ از اين رو دو ربات بازرس همواره در حال بازبيني بخش‌هاي مختلف آن هستند تا از عملكرد صحيح آن اطمينان حاصل كنند. اين دو بازرس كه از آن‌ها با نام TIM(مخفف عبارت Train Inspection Monorail) ياد مي‌شود، در حقيقت مونوريل‌هاي خودكاري هستند كه با حركت روي مسيري از پيش تعيين‌شده، در حال پايش عملكرد بزرگ‌ترين برخورددهنده‌ي دنيا هستند؛ ريل اين ربات‌ها به سقف تونل LHC متصل شده است.

بر اساس پستي كه سرن براي معرفي ربات‌هاي TIM در وب‌سايت خود منتشر كرده، ريل اين ربات‌ها متعلق به دوراني (بين سال‌هاي ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰) است كه تونل LHC، ميزبان برخورددهنده‌ي بزرگ الكترون-پوزيترون (LEP) بود. اگرچه مونوريل LEP‌ بزرگ‌تر بود؛ اما سطح فناوري ساخت آن چندان بالا نبود و در بيشتر اوقات از آن براي جابجايي مواد و كاركنان استفاده مي‌شد.

وظايف ربات‌هاي جديد سرن، پايش لحظه‌ به لحظه‌ي مواردي همچون ساختار تونل، درصد اكسيژن، دما و پهناي باند ارتباطي است. هر دو ربات TIM قادر به دريافت تصاوير نور مرئي و مادون قرمز خواهند بود و در صورت نياز قابليت‌ كشيدن واگن‌هاي كوچك را هم دارند. 

 در اين ويديو مي‌توانيد نحوه‌ي عملكرد ربات‌هاي TIM‌ را تماشا كنيد؛ اگرچه ظاهر ربات‌ها چيزي جز يك باكس به رنگ نقره‌اي نيست؛ اما بدون آن‌ها پايش تونل بزرگي با محيط ۲۷ كيلومتر، كار بسيار دشواري است.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۲۸:۵۷ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

ساعاتي پيش IDC گزارش جديد خود را منتشر كرد كه حكايت از كاهش سهم اپل واچ از بازار گجت‌هاي پوشيدني داشت. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده سهم اپل واچ به ۵ درصد كاهش يافته كه دليل اصلي آن استقبال بيشتر از دستبند‌هاي هوشمند سلامتي است. تيم كوك در پاسخ به گزارش IDC، ايميلي براي رويترز ارسال كرد و در آن مدعي شد فروش اپل واچ در هفته‌ي اول خريد سال نوي ميلادي ركوردشكني كرده و بسيار بالا بوده است.

تيم كوك در ايميل خود چنين اظهار نظر كرده است:

فروش اپل واچ بسيار افزايش پيدا كرده است. در جريان هفته‌ي اول فروش به مناسبت تعطيلات سال نوي ميلادي، عرضه‌ي اين محصول بسيار بيشتر از تمام هفته‌هايي بود كه اين محصول راهي بازار شده است. انتظار داريم در پايان سه‌ماهه‌ي چهارم سال ۲۰۱۶ ميلادي شاهد بهترين فصل فروش اپل واچ باشيم.

بر اساس گفته‌هاي تيم كوك؛ داده‌هاي اپل نشان از اين دارد كه اپل واچ يك گجت پرطرفدار براي هديه دادن در تعطيلات سال نوي ميلادي است. بر اساس برآوردهاي IDC؛ اپل در جريان سه‌ماهه‌ي سوم سال جاري ميلادي بيش از ۱.۱ ميليون دستگاه اپل واچ راهي بازار كرده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با عرضه ۳.۹ ميليون دستگاه، نشان از كاهش بسيار زيادي دارد.

IDC كاهش استقبال از ساعت هوشمند اپل را به دليل افزايش عمر اين گجت و همچنين عدم تغيير اساسي در رابط كاربري آن خوانده است. اپل با عرضه اپل واچ سري ۲ به اين مشكل پاسخ داد ولي با توجه به عرضه‌ي اين ساعت هوشمند در ميانه‌هاي سپتامبر، اپل واچ سري ۲ نتوانست آن‌چنان كه بايد در افزايش آمارهاي فروش ساعت هوشمند اپل تأثيرگذار باشد.

تيم كوك تاكنون پاسخي به درخواست رويترز مبني بر انتشار آمارهاي دقيق فروش نداده است. اپل از زمان عرضه‌ي ساعت هوشمند خود، به تفكيك آماري از ميزان فروش اين گوشي هوشمند ارائه نكرده است و تنها با دسته‌بندي اين محصول در كنار اپل تي‌وي و آيپاد، آماري كلي در اختيار سهامداران و علاقه‌مندان به اين كمپاني قرار داده است.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: اپل، واچ، فروش، هوشمند، سال،
موضوع:
[ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۱۶:۱۹ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

در جديدترين قسمت از پادكست جان گروبر، وبلاگ‌نويس نام‌دار و باسابقه‌ي اپل كه جيسون اسنل -بنيان‌گذار وب‌سايت SixColors‌- نيز در آن حضور داشت، به بحث در مورد نقش كنوني جاني آيوي، مدير ارشد بخش طراحي اپل پرداخته شد. به گفته‌ي جيسون اسنل؛ جاني آيوي همانند گذشته نقش پررنگي در طراحي محصولات سخت‌افزاري ندارد و در عوض تمركز اصلي خود را روي مسائل مربوط به معماري، مانند مقر «فضاپيماي» اپل و فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي آن، معطوف مي‌كند. گفته مي‌شود وي همكاري نزديكي با آنجلا آرندتز، مدير اجرايي بخش خرده‌فروشي اپل دارد.

چنانچه اين موضوع حقيقت داشته باشد، احتمالا جاني آيوي به‌صورت مستقيم در طراحي آيفون ۸ دخالت ندارد. اين گوشي در سال ۲۰۱۷ رونمايي مي‌شود و احتمالا به نمايشگري از نوع OLED‌ مجهز خواهد شد كه يك كليد هوم لمسي در آن به كار رفته است. در اين ميان برخي نيز معتقدند كتاب «Designed by Apple in California» كه به‌تازگي منتشر شد، بخشي از پروسه‌ي بازنشستگي آيوي است كه تاكنون به درازا كشيده شده است. جاني آيوي در طول سال‌‌هاي اخير حضور بسيار كوتاهي در آگهي‌هاي تبليغاتي اپل دارد و بيشتر اوقات صرفا از صداي او در ويد‌‌ئوهاي مرتبط با طراحي محصول استفاده مي‌شود. او همچنين باوجود پست سطح بالاي خود در اپل، در بسياري از رويداد‌هاي اين كمپاني حضور ندارد.

اگرچه همانند ساير مسائل داخلي اپل، حصول اطمينان از درستي اين موضوع دشوار است و شخصِ جاني آيوي ديگر مسئول طراحي آيفون نيست؛ اما فعاليت‌ ۲۰ ساله‌ي وي در اپل، ميراث جاوداني براي تيم طراحي اين كمپاني به‌جاي خواهد گذاشت.    


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: اپل، طراحي، آيوي، جاني، حضور،
موضوع:
[ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۱۷:۱۸ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

Privacy concerns used to involve someone stealing your wallet or finding sensitive information in your garbage. Now most everyone carries their entire digital identity in their pocket, and it's ripe for exploitation by hackers and criminals.

Maintaining your privacy in the digital age can be difficult, especially on your mobile device دستگاه ، اسبابشيوه ، تمهيد، اختراع، شعار. If you want to stay safe—and keep your identity intact—there are a few basic things you can do to audit your security without downloading a single app.

1. Use a passcode or fingerprint

The most common sense—and easiest—way to make sure your smartphone is secure is to always have a passcode or fingerprint unlock turned on. There are always ways around this basic type of security, but it adds an essential layer of security that's going to stop most people.

2. Audit app permissions

Even legitimate apps can request unneeded permissions that compromise security. Don't ignore the permissions an app is asking for—most don't need much, and if something seems fishy, Google the app to be sure other people haven't experienced problems.

SEE: Keep smartphones backdoor free, urges cybersecurity expert Susan Landau (TechRepublic)

You can also review permissions of installed apps on Android by opening Settings, tapping on Privacy, and then tapping on App Permissions. It breaks permissions down by category and allows you to review what apps have access to which part of your phone.

iOS functions similarly: open Settings, tap on Privacy, and choose the particular part of your device دستگاه ، اسبابشيوه ، تمهيد، اختراع، شعار you want to check. Apps that have requested particular permissions will show up in certain categories, allowing you to toggle their access on and off.

3. Make sure "Find My Phone" services are activated

Both Android and iOS offer device دستگاه ، اسبابشيوه ، تمهيد، اختراع، شعار location services, provided you've installed the appropriate apps, set them up, and given the software permission to run. In the event of theft these services allow you remotely lock, wipe, and deactivate your device دستگاه ، اسبابشيوه ، تمهيد، اختراع، شعار to prevent any theft of private information.

SEE: The dark side of wearables: How they're secretly jeopardizing your security and privacy (TechRepublic)

Losing your phone is horrible, but losing your identity is far worse.

4. Don't ignore updates

A device دستگاه ، اسبابشيوه ، تمهيد، اختراع، شعار with an outdated OS is ripe for compromise. Keeping your smartphone up to date is just as important as keeping your PC updated. Lots of small updates to iOS and Android are plugging security holes. If your device دستگاه ، اسبابشيوه ، تمهيد، اختراع، شعار isn't running the newest version you could fall prey to hacks that would have been simple to avoid.

5. Turn on Do Not Track in your web browser

Both Safari and Chrome have options to tell websites not to track you, which is how they gather advertising data and other personally identifying info. Turning this option on in both browsers eliminates one more leak of personal info. Many websites may not use that data maliciously, but you're always better safe than sorry.

In Chrome, open browser settings, tap on Privacy, and toggle send usage data to never. To disable tracking in Safari, open the Settings app, scroll down to Privacy & Security and toggle Do Not Track on.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: privacy، security، permissions، app، device،
موضوع:
[ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۰۸:۲۰ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

در ماه‌هاي اخير شايعات و اخبار متعددي در رابطه با گلكسي اس ۸ منتشر شده است. يكي از شايعاتي كه شاهد آن بوديم استفاده از نمايشگري با رزولوشن 4K در اين گوشي هوشمند بود. حال آخرين شنيده‌ها حكايت از اين دارد كه اين كمپاني در گلكسي اس ۸ از نمايشگري با رزولوشن 2K يا همان QHD استفاده خواهد كرد. البته اخبار ارائه شده نشان از اين دارد كه در پنل AMOLED مورد استفاده مواد بهتري به كار گرفته مي‌شود تا كيفيت نمايشگر بيش از پيش افزايش پيدا كند.

اين نمايشگر عمر مفيد بالاتري داشته و انرژي كمتري را در مقايسه با نسل پيشين استفاده خواهد كرد. همچنين از تنظيمات RGB استاندارد نيز بهره خواهد برد. بررسي‌هاي انجام شده روي گلكسي اس ۷ اج نيز كه سال ۲۰۱۶ راهي بازار شد، نشان از اين داشت كه اين گوشي‌هوشمند دقيقا از همان پنلي استفاده كرده كه گلكسي اس ۶ اج به آن مجهز شده بود. نمايشگر گلكسي اس ۷ اج از فناوري ۷٫۳۷۲٫۸۰۰ پيكسل Diamond PenTile بهره مي‌برد كه دقيقا مشخصات پنل مورد استفاده در گلكسي اس ۶ اج است.

شنيده‌ها حكايت از اين دارد كه گلكسي اس ۸ از وجود تنظيمات استاندارد RGB بهره مي‌برد، حال آنكه تعداد پيكسل‌ها در اين گوشي قريب به ۱۱٫۰۵۹٫۲۰۰ پيكسل خواهد بود. با احتساب تعداد پيكسل اين گوشي انتظار مي‌رود رزولوشن گلكسي اس ۸ تقريبا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پيكسل باشد. استفاده از تنظيمات استاندارد RGB بهبود كيفيت بسياري را در اين نمايشگر به هنگام استفاده در محيط واقعيت مجازي نشان خواهد داد.

يكي از دلايل برشمرده براي عدم استفاده از پنل نمايشي با رزولوشن 4K گران بودن استفاده از اين فناوري در گوشي‌هاي هوشمند است. ضمنا منابع به اين نكته اشاره كرده‌اند كه سامسونگ هنوز استفاده از نمايشگر 4K در گوشي‌هاي هوشمند را زود مي‌داند. سامسونگ در پي آن است تا به جاي استفاده از يك نمايشگر 4K، پنل 2K را با كيفيت بالاتر در مقايسه با نسل پيشين راهي بازار كند.

از جمله‌ي ديگر تغييرات مورد نظر بايد به حذف كليد فيزيكي Home نيز اشاره كرد كه بسياري از اخبار منتشر شده در رابطه با گلكسي اس ۸ به اين نكته اشاره كرده‌اند. نسبت نمايشگر به مساحت پنل جلوي گوشي بسيار بالا بوده و همچنين احتمال مي‌رود گلكسي اس ۸ لقب اولين گوشي‌هوشمندي را به خود اختصاص دهد كه سنسور اثر انگشت را در نمايشگر جاي داده است.In May & zwnj; many recent rumors about the Galaxy S 8 is released. One of the rumors that saw the use of 4K-resolution screen on the smartphone.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: گلكسي، نمايشگر، پنل، گوشي، پيكسل،
موضوع:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۵۵:۳۸ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

شايد شما نيز به صداي مهيب و غرشي كه يك كاميون در هنگام ترمزگيري ايجاد مي‌كند علاقه‌مند باشيد. اما در هنگام ترمزگيري در اين نوع وسائط نقليه دقيقا چه اتفاقي مي‌افتد؟ در خودروهاي سنگين، تجاري و كاميون‌ها براي كاهش سرعت از سيستم‌هايي با نام ترمز موتور يا (Engine Brakes) استفاده مي‌شود. اين ترمزها در كشورهاي انگليسي‌زبان گاهي با نام (Jake brake) نيز شناخته مي‌شوند و دليل آن  اين است كه بسياري از بزرگ‌ترين توليدكننده‌هاي خودروهاي سنگين از اين نوع سيستم ترمز موتوري كه ساخت شركت (Jacobs Vehicle Systems) هستند، استفاده مي‌كنند. 

استفاده از سيستم ترمز معمولي خودرو باعث استهلاك بالا و صدالبته توليد حرارت زياد مي‌شود. افزايش دماي سيستم ترمز به‌خصوص در خودروي سنگيني كه در حال پايين آمدن از يك شيب است مي‌تواند باعث بيش از حد داغ شدن ترمزها و از كار افتادن آن‌ها شود. كم كردن دنده و استفاده از دنده‌ي معكوس نيز در خودروهاي سنگين به آن اندازه كه در خودروهاي سواري شاهد هستيم مؤثر نيست و دليل آن هم وزن بسيار بالاتر خودروهاي تجاري است. 

استفاده از سيستم ترمز موتور به دليل اينكه براي كاهش سرعت از خود پيشرانه استفاده مي‌كند، خطر بروز مشكل در سيستم ترمز اصلي را كاهش مي‌دهد. همچنين اين سيستم‌ها ميزان كارايي سيستم ترمز را نيز در هنگام كاهش سرعت  بهبود مي‌بخشند؛ ضمن اينكه كاهش سايش تايرها و سيستم ترمز و بهبود ايمني ترمز گيري نيز از ديگر نقاط مثبت استفاده از ترمز موتور است.

گرچه ترمز موتور يك عامل حياتي براي افزايش ايمني خودرو است اما در برخي از محدوده‌هاي شهري و سكوني با استفاده از آن‌ها مخالفت مي‌شود و ممكن است در برخي نقاط تابلوهايي در خصوص ممنوعيت استفاده از ترمز موتور نصب شده باشد (البته اين مورد شايد بيشتر در اروپا و امريكا مشاهده شود).

در اين مقاله ما به تشريح ساختار داخلي ترمز موتور، ترمز اگزوز و قوانين مربوط به استفاده از اين سامانه‌ها خواهيم پرداخت.

 

اساس كار ترمز موتور

به زبان ساده در يك خودروي بنزيني متداول زماني كه شما پاي خود را بر روي پدال گاز قرار مي‌دهيد و آن را مي‌فشاريد در حقيقت دريچه‌ي باز يا گلويي را باز كرده و به پيشرانه اجازه‌ي دور گرفتن مي‌دهيد. حال زماني كه شما پدال گاز را رها مي‌كنيد دريچه‌ي گاز بسته مي‌شود و موتور ديگر توانايي دور گرفتن خود را از دست داده و دور موتور كاهش پيدا مي‌كند. در هنگام پايين آمدن از يك شيب شما پاي خود را از روي پدال گاز برمي‌داريد و اين يك حالت ترمز موتوري ايجاد كرده و از افزايش سرعت جلوگيري مي‌كند. اگر شيب مسير حركت خيلي تند باشد براي پيشگيري از استفاده از ترمز گاهي مجبور خواهيد شد كه دنده را نيز كاهش دهيد. 

اما در كشنده‌ها و كاميون‌ها برداشتن پا از روي پدال گاز به آن شدتي كه در خودروهاي سواري اتفاق مي‌افتد سبب كاهش سرعت نمي‌شود. همچنين استفاده از سيستم ترمز به تنهايي در مسيرهاي سراشيبي طولاني و شيب‌هاي تند نيز ممكن است كارايي لازم را در اختيار راننده قرار ندهد حتي در صورتي كه راننده اقدام به دنده‌ي معكوس نيز بكند قضيه خيلي نمي‌تواند تفاوتي داشته باشد. براي متوقف كردن يك تريلر كه مي‌تواند وزني در حدود ۴۰ تن داشته باشد به نيرويي بسيار بيشتر از اين نياز است.

ترمز موتور

در يك پيشرانه‌ي ديزلي هوا از طريق سوپاپ ورودي وارد سيلندر مي‌شود و سپس با حركت پيستون به سمت بالا، هوا فشرده شده و احتراق صورت مي‌گيرد، در مرحله‌ي بعدي پيستون به سمت پايين حركت مي‌كند كه اين نيرو به چرخ‌ها انتقال پيدا مي‌كند. 

اما چگونه مي‌توانيد سرعت خودرو را كم كنيد؟ يكي از راه‌ها استفاده از ترمز موتورهايي است كه داراي مكانيزم رهاسازي كمپرس موتور هستند. در اين حالت زماني كه راننده تصميم به كاهش سرعت بگيرد يك سوئيچ را در داخل كابين فعال مي‌كند. با فعال شدن سيستم سيلندرهايي كه براي خاموش شدن و مكانيزم ترمزي در نظر گرفته شده‌اند هوا را دريافت كرده و فشرده مي‌كنند اما پيش از آنكه اين هواي فشرده‌شده نيرويي را توليد كند و به ميل‌لنگ و به دنبال آن به چرخ‌ها ارسال كند، سيستم هواي فشرده‌شده را از راه سوپاپ اگزوز رهاسازي مي‌كند. اين مكانيزم مي‌تواند به شكل مؤثري سرعت خودرو را كاهش دهد. 

ترمز اگزوز نيز سرعت خودرو را كاهش مي‌دهد اما روش كار آن كاملا متفاوت با ترمز موتور است كه با آن نيز خواهيم پرداخت.

البته ترمز موتور گاهي ممكن است نتواند سرعت خودرو را به ميزان لازم كم كند و باعث حادثه شود. يك نمونه از اين حوادث در آگوست سال ۲۰۰۸ در جنوب ايالت يوتاي امريكا اتفاق افتاد كه يك كاميون كشنده كه در حال حمل خوك بود به يك پيچ نزديك شد، راننده در هنگام ورود به پيچ نتوانست سرعت خود را به ميزان لازم كم كند و همين مورد باعث بروز حادثه براي كاميون شد. گرچه راننده از اين حادثه جان سالم به دربرد اما بدبختانه بسياري از خوك‌ها جان خود را از دست دادند. 

ترمز اگزوز

ترمز اگزوز با نام انگليسي (Exhaust brake) شناخته مي‌شوند و در ايران البته نام ترمز اگزوز كم‌تر مورد استفاده قرار گرفته و با نام ريتاردر نيز مي‌شناسند كه البته واژه‌ي درست‌تر همان ترمز اگزوز است. با استفاده از اين نوع از سيستم ترمز موتوري مي‌توان در هنگام پايين آمدن از يك سراشيبي از داغ شدن سيستم ترمز اصلي خودرو جلوگيري كرد، چون يكي از چيزهايي كه مي‌تواند در عملكرد ترمز اصلي خودرو ايجاد اختلال كند افزايش حرارت بيش از اندازه‌ي آن‌ها است. به گفته‌ي وب‌سايت گروه صنعتي جاكوبز از ترمز اگزوز حداكثر مي‌توان تا ۳ دقيقه به‌طور متوالي استفاده كرد.

ترمز موتور

ترمز اگزوز در حقيقت نيروي پيشرانه‌ي ديزلي را پس مي‌زند و اصطلاحا ريتارد مي‌كند. اما روش كار آن كاملا متفاوت با ترمز موتور است. كاري كه سيستم ترمز موتور انجام مي‌دهد رهاسازي كمپرس موتور با استفاده از سوپاپ دود است اما ترمز اگزوز جلوي گازهاي خروجي از اگزوز را گرفته و با ايجاد فشار سرعت ميل‌لنگ را كم مي‌كند كه اين كاهش سرعت ميل‌لنگ سبب كاهش سرعت حركت خودرو نيز مي‌شود.

ترمز اگزوز معمولا در قسمت خروجي توربوشارژر قرار گرفته است و جلوي خروج دود اگزوز را مي‌گيرد. اين سيستم مجهز به يك سوپاپ پروانه‌اي است (چيزي با ظاهر و مكانيزگي شبيه به دريچه‌ي گاز خودروهاي بنزيني) است كه در مسير گازهاي اگزوز قرار دارد و تا زماني كه ترمز اگزوز را فعال نكنيد اين سوپاپ به‌طور كامل باز است. زماني كه راننده ترمز اگزوز را فعال مي‌كند اين سوپاپ بسته شده و جلوي گازهاي خروجي را مي‌گيرد. بسته شدن اين سوپاپ باعث مي‌شود كه پيستون در مرحله‌ي تخليه، گازهاي اگزوز را به سمت ترمز اگزوز بفرستد در حالي كه مسير آن‌ها بسته است و اين مانع باعث دفع شدن انرژي مي‌شود. اگر درك عملكرد اين سيستم برايتان سخت است مي‌توانيد اين روش را امتحان كنيد، يك نفس عميق بكشيد، سپس سعي كنيد در حالي اين هوا را از شش‌هاي خود بيرون دهيد كه با دست خود جلوي دهان را گرفته و راه خروج هوا را بسته‌ايد. با اين كار شما عملكرد يك ترمز اگزوز را شبيه‌سازي كرده‌ايد.

ترمز موتور

برخلاف ترمز موتور (Jake Brake) كه صدايي همانند شليك مسلسل دارد، سيستم ترمز اگزوز صداي بلندي توليد نمي‌كند يا شايد بهتر بگوييم كه اصلا صداي توليد نمي‌كند. ترمزهاي اگزوز طوري طراحي شده‌اند تا در هر شرايطي بتوانند كار كنند و وارد عمل شدن آن‌ها در برخي خودروها نيازي با فرمان راننده نداشته و به‌صورت خودكار است. اگر از ترمز اگزوز به‌صورت صحيح استفاده شود مي‌تواند هزينه‌ي سرويس و نگهداري سيستم ترمز اصلي خودرو را به‌شدت كاهش دهد و همچنين ايمني خودرو نيز در هنگام پايين آمدن از سراشيبي حفظ مي‌شود. در شكل زير مي‌توانيد اجزاي مختلف ترمز اگزوز را مشاهده كنيد.

ترمز موتور

حالا كه با طرز كار سيستم ترمز موتور و ترمز اگزوز آشنا شديد به سراغ قسمت بعدي مقاله مي‌رويم تا با كاركرد اين سيستم‌ها نيز آشنا شويم. اين را نيز بايد ذكر كرد كه ترمز اگزوز در همه‌ي خودروهاي ديزلي وجود ندارد. پيشرانه‌هايي كه به اين سيستم مجهز مي‌شوند حتما بايد از موادي مستحكم و مقاوم ساخته شده باشند و ساختار آن‌ها داراي استحكام كافي براي تحمل فشار وارده به پيشرانه را در هنگام استفاده از ترمز اگزوز داشته باشد. اگر خودروي ديزلي شما مجهز به سيستم ترمز اگزوز نيست مي‌توانيد با شركت سازنده و يا يك مكانيك خبره مشورت كرده و در صورتي كه مشكلي در اين زمينه وجود نداشته باشد مي‌توانيد اين سيستم را روي خودرو نصب كنيد.

استفاده از سيستم ترمز موتور

سيستم ترمز موتور در كاميون‌ها و كشنده‌ها مورد استفاده قرار مي گيرد و در هنگامي كه نياز به كاهش سرعت اما نه توقف كامل باشد (همانند يك مسير سراشيبي) مي‌توان از اين سيستم‌ استفاده كرد. اين سيستم در خودروهاي زير مورد استفاده قرار مي‌گيرد:

  • خودروهاي تجاري همانند اتوبوس‌ها
  • كاميون‌ها و كشنده‌ها
  • ماشين آلات راه سازي و خودروهاي فوق سنگين

سيستم ترمز موتور را نيز همانند سيستم ترمز اگزوز بايد به‌صورت مداوم مورد استفاده قرار داد و اين‌طور نيست كه تنها در شيب‌هاي تند از آن استفاده كنيد. استفاده از ترمز موتور مي‌تواند استهلاك قطعات سيستم ترمز اصلي را كم‌تر كند و در هنگام تعويض لنت‌هاي ترمز خودرو خواهيد دريافت كه ترمز موتور تا چه ميزان توانسته در هزينه‌هاي شما صرفه‌جويي كند. 

ترمز موتور

زماني كه در محيط‌هاي شهري و يا در اتوبان ترمز موتور را فعال مي‌كنيد مي‌توانيد صداي نعره‌ي بلند آن را كه از ساختمان‌ها و خودروهاي اطراف نيز بازتاب مي‌شود بشنويد. صداي بلند سيستم ترمز موتور سبب مخالفت‌ها و بروز اعتراضاتي در خصوص استفاده‌ي آن شده است. در هنگام استفاده‌ي كاميون از ترمز موتور صداي بلند تالاپ تالاپ شنيده مي‌شود، دليل توليد چنين صدايي اين است كه هواي فشرده‌شده توسط پيستون از طريق سوپاپ اگزوز از داخل سيلندر خارج مي‌شود. 

شركت صنايع خودرويي جاكوبز كه بزرگ‌ترين توليدكننده‌ي سيستم ترمز موتور در جهان است در مورد صداي توليدي توسط ترمز موتور مي‌گويد صداي توليدشده توسط ترمز موتورهاي مافلر دار (خفه كن) اصلي اين شركت به ميزان ۸۰ الي ۸۳ دسي‌بل است كه ۱۰ الي ۱۳ دسي‌بل بلندتر از صداي انسان است. شركت جاكوبز ادعا مي‌كند كه صداي توليدي بسيار بلند در برخي مدل‌ها به دليل استفاده از مافلر اگزوز غير اصلي و يا با طراحي نادرست در آن‌ها است. يك سيستم اگزوز مستقيم صداي در حدود ۱۶ الي ۲۲ دسي‌بل بيش از سيستم اگزوز مافلر دار دارد. 

قانون‌گذاران در برخي ايالات و كشورها استفاده از ترمز موتور را در برخي جاده‌ها و مناطق ممنوع كرده‌اند اما شركت‌ها تغييراتي را براي همخواني با اين قوانين در سيستم‌هاي خود ايجاد مي‌كنند كه يك نمونه‌ي آن استفاده از مافلر توسط جاكوبز است. اما براي درك بهتر مسئله‌ي صدا بد نيست بدانيد كه صدايي در حدود ۸۰ الي ۸۳ دسي‌بل كه توسط سيستم ترمز موتور مافلر دارد توليد مي‌شود تقريبا با صدايي برابر است كه توسط يك ماشين حمل زباله، يك دستگاه مخلوط‌كن خانگي يا يك سواري در حال حركت با سرعت ۶۴ كيلومتر بر ساعت توليد مي‌شود. 

مساله‌ي قانون گذاري در خصوص ترمز موتور

اساس قانوني كه آژانس حفاظت از محيط زيست ايالات متحده (EPA) تصويب كرده است تمامي كاميون‌هايي پس از سال ۱۹۸۸ توليد شده‌اند بايد از فاصله‌ي ۱۵.۲ متري حداكثر صدايي معادل ۸۰ دسي‌بل داشته باشند. اين عدد شامل صداي توليدي از سيستم اگزوز نيز مي‌شود. آژانس حفاظت محيط زيست همچنين حذف قطعات كاهنده‌ي صدا را از روي هر نوع اتومبيلي ممنوع كرده است. 

ترمز موتور

البته ترمز موتورها خيلي در هدف اتهام قرار ندارند چون اول اينكه دائما در حال استفاده نيستند و دوم اينكه بيشتر در جاده‌ها از آن‌ها استفاده مي‌شود. اما سيستم‌هاي اگزوز نامناسب همواره مشكل‌ساز بوده‌اند و بسياري از ايالات امريكا اقدام به تصويب قوانيني كرده‌اند كه چند نمونه از آن‌ها را در زير مي‌آوريم:

  • در سال ۲۰۰۳ ايالت مونتانا قانوني را به تصويب رساند كه بر اساس آن تمامي خودروهاي تجاري كه مجهز به سيستم ترمز موتور هستند بايد از مافلر استفاده كنند. كساني كه اين قانون را نقض كنند بايد جريمه‌اي به مبلغ ۵۰۰ دلار پرداخت كنند. 
  • در سال ۲۰۰۰ ايالت كلرادو لايحه‌اي را تصويب كرد كه طبق آن تمامي خودروهايي كه به سيستم ترمز موتور مجهز هستند بايد از مافلر نيز برخوردار باشند. خاطيان از اين قانون نيز جريمه‌ي ۵۰۰ دلاري را خواهند پرداخت. 
  • بر اساس توافقنامه‌ي حمل و نقل بزرگراه‌ها كه بين ايالت‌هاي آريزونا، آيداهو، مونتانا، نوادا، نيومكزيكو، اورگون، يوتا، واشنگتن و وايومينگ امضا شد، اين ايالات با الهام از قانون تصويب‌شده در كلرادو، استفاده از مافلر را براي تمامي خودروهاي مجهز به ترمز موتور اجباري كردند. طبق اين توافقنامه افراد متخلف بايد جريمه‌ي ۵۰۰ دلاري را پرداخت كنند.

تابلوي ممنوعيت استفاده از ترمز موتور

ترمز موتور

در برخي ايالات به‌جاي كلمه‌ي ترمز موتور يا (Engine Brake) از اصطلاح (Jake Brake) استفاده مي‌شود و به‌جاي آنكه بر روي تابلو نوشته شده باشد كه استفاده از ترمز موتور ممنوع است نوشته شده است كه از (Jake Brake) استفاده نكنيد و حتي از جمله‌ي استفاده از ريتاردر ممنوع نيز استفاده مي‌شود. 

دياگرام عملكرد ترمز موتور

حال وقت آن است كه تمامي قطعات و بخش‌هاي ترمز موتور را در كنار هم گذاشته و نگاهي به آن داشته باشيم. تصويري كه در زير مشاهده مي‌كنيد اصول اوليه‌ي كار ترمز موتور نوع (Jake Brake) را نشان مي‌دهد. 

ترمز موتور

در انتها در ويدئوي زير مي‌توانيد نحوه‌ي عملكرد ترمز موتور را تماشا كنيد

لينك دانلود


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترمز، موتور، سيستم، اگزوز، نيز،
موضوع:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۴۹:۴۹ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

هايلايت از شنبه تا پنج‌شنبه، ساعت ۱۲ ظهر در زوميت منتشر مي‌شود. براي دسترسي به ويديوهاي بيشتر از اين بخش، به بخش هايلايت در زوميت، زيرشاخه‌ي ويديو مراجعه كنيد. 

در هايلايت امروز به پرفروش‌ترين خودروهاي سال ۹۵ ايران، رد شايعات كناره‌گيري اچ‌تي‌سي از بازار گوشي‌هاي هوشمند و همچنين عدم استفاده گلكسي اس ۸ از فناوري‌هاي صوتي هارمان خواهيم پرداخت و نگاهي نيز به اخبار مهم روز گذشته خواهيم داشت. هايلايت صد و بيست و پنجم را از دست ندهيد:

دانلود 360P | دانلود 720P | تماشا در يوتيوب

نظر شما در مورد هايلايت صد و بيستم و پنجم چيست؟Highlights from Saturday to five & zwnj; Saturday, & nbsp; 12 pm released in Zvmyt & zwnj; be. To access the videos from this section, the section Highlights & nbsp; in Zvmyt, sub-& zwnj; by WiDi


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: هايلايت، زوميت، بخش، نيز، اخبار،
موضوع:
[ ۴ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۷:۱۲:۲۳ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

تابستان سال جاري ميلادي را مي‌توان به عنوان يكي از تاريك‌ترين صفحات در تاريخ كمپاني سامسونگ دانست. پس از انفجار گلكسي نوت ۷ كه نهايتا به توقف توليد اين محصول و جمع‌آوري آن از بازار منتهي شد؛ سامسونگ در تلاش است اين موضوع را پشت سر بگذارد و به حيات خود ادامه دهد، حال آنكه پس‌لرزه‌هاي انفجار باتري گلكسي نوت ۷، هنوز Samsung SDI را درگير خود كرده و مشكلاتي را براي اين كمپاني -كه زيرمجموعه‌اي از سامسونگ به شمار مي‌رود- ايجاد كرده است. همان‌طور كه مي‌دانيد؛ Samsung SDI مسئول توليد باتري‌هايي است كه در گلكسي نوت ۷ مورد استفاده قرار گرفته بودند. Samsung SDI پس از ماجراي نوت ۷ درصدد جلب اعتماد دوباره‌ي مشترياني است كه با اين كمپاني همكاري مي‌كردند. در كنار اعتمادسازي دوباره براي مشتريان پيشين، بايد نظر مشتريان جديد را نيز جلب كرد.

Samsung SDI در قالب يك سرمايه‌گذاري مشترك با NEC ژاپن تأسيس شد كه هدف از آن توليد لوله‌هاي خلأ در سال ۱۹۷۰ بود. توليدات Samsung SDI؛ از قبيل نمايشگر‌هاي مورد استفاده در تلويزيون‌ها و گوشي‌هاي هوشمند، كمك شاياني به سامسونگ در عرضه‌ي محصولات مي‌كنند.

اما اين روزها سامسونگ اس دي آي با چالش‌هاي زيادي از سوي مشتريان خود و همچنين سهامداران روبرو است. اين كمپاني در كنار مشكلات جديد خود، در نظر دارد تا دامنه‌ي فعاليتش را گسترش دهد و سيستم‌هاي ذخيره‌ي انرژي الكتريكي را در كنار باتري مخصوص خودروهاي هوشمند توليد كند.

پس از آنكه در دور اول فراخوان گلكسي نوت ۷‌ سامسونگ، اين كمپاني باتري‌هاي توليدشده توسط Samsung SDI را عامل انفجار خواند؛ ارزش بازار اين زيرمجموعه‌ي سامسونگ بيش از يك‌پنجم كاهش پيدا كرد. همچنين اين كمپاني با انتشار گزارش مالي خود براي سه‌ماهه‌ي سوم سال جاري ميلادي، خبر از ضرر عملياتي داد كه در مقايسه با سال گذشته دو برابر شده بود.

يكي از متخصصاني كه در زمينه‌ي توليد باتري‌هاي گلكسي نوت ۷ فعال است، در اين خصوص مي‌گويد:

پس از اولين فراخوان گلكسي نوت ۷ سامسونگ، ساير مشتريان نيز به سراغ ما آمده‌اند و در مورد سالم بودن باتري‌هاي عرضه‌شده سؤال مي‌پرسند. يكي از اين مشتري‌ها اپل است.

سامسونگ SDI پس از اتفاقاتي كه براي گلكسي نوت ۷ افتاد، تست‌هايي را روي ساير محصولاتش انجام داد تا از امنيت و كاركرد صحيح آن‌ها اطمينان حاصل كند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ اين كمپاني نتوانسته است مشكلي در ساير محصولاتش پيدا كند. اين كمپاني همچنين تيم‌هايي را براي افزايش امنيت محصولاتش مأمور كرده و اجازه‌ي چك كردن عملكرد باتري را نيز به شماري از مشتريان خود داده است.

با وجود اينكه Samsung SDI مشتريان را از اين بابت كه محصولات آن‌ها مشكلي ندارد، مطمئن كرده است، ولي با اين وجود شماري از مشتريان درصدد قطع همكاري با اين كمپاني كره‌اي هستند. براي مثال مي‌توان به يكي از مشتريان باتري‌هاي مورد استفاده در خودروهاي الكتريكي اشاره كرد كه اعلام كرده است با وجود تفاوت محصول خريداري‌شده توسط آن‌ها با محصولي كه دچار مشكل شده، اين كمپاني درصدد قطع همكاري با سامسونگ است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ Samsung SDI حدود ۲۵ درصد از بازار باتري‌هاي مورد استفاده از گجت‌هاي الكترونيك مصرفي با سايز كوچك را در اختيار دارد. افزايش تنوع محصولات توسط اين كمپاني نيز نتوانسته است به عنوان يك استراتژي موفق در قبال نفوذ كمپاني‌هاي چيني در بازار باتري‌هاي مورد استفاده در خودروهاي الكتريكي موفق عمل كند و چيني‌ها ابتكار عمل را در اين حوزه در دست دارند.

ارتباطات نزديك با سامسونگ الكترونيكس و در اختيار داشتن قراردادهاي همكاري با كمپاني‌هايي نظير اپل باعث شده تا Samsung SDI سرپا بماند. بيش از يك‌سوم درآمد سامسونگ اس دي آي طي نيمه‌ي اول سال جاري ميلادي توسط كمپاني‌هاي تحت تملك سامسونگ تأمين شده است.

هرچند استفاده از ظرفيت كمپاني‌هاي برادر، باعث مي‌شود سامسونگ علاوه بر دست يافتن به فناوري‌هاي جديد، در قيمت ساخت صرفه‌جويي كند؛ اما مشكل پيش‌آمده براي گلكسي نوت ۷، ماهيت اين برند را تحت تأثير قرار داد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع داخلي؛ تقاضاي سامسونگ براي افزايش ظرفيت باتري در گلكسي نوت ۷، كيفيت اين باتري را تحت تأثير قرار داده است و همين موضوع را مي‌توان يكي از دلايل انفجار باتري گلكسي نوت ۷ خواند.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: سامسونگ، نوت، كمپاني، گلكسي، sdi،
موضوع:
[ ۴ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۷:۱۰:۵۵ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

چندي پيش مشخصات سخت‌افزاري پرچم‌دار آينده كمپاني هواوي، پي 10 در بنچمارك GFXBench ليست شد. سپس شاهد انتشار تصاويري بوديم كه حكايت از نمونه آزمايشي هواوي پي 10 داشتند. در تصاوير منتشرشده شاهد تركيب دوگانه دوربين در پشت دستگاه بوديم.

احتمالا يكي از سؤالاتي كه ذهن كاربران را به خود مشغول كرده است، دانستن زمان عرضه جانشين هواوي پي 9 خواهد بود. حال به نظر مي‌رسد كه پاسخ اين سؤال توسط هاوا هياس، مدير بازاريابي هواوي در كشور جنوب آفريقاي جنوبي داده شده و هواوي پي 10 قرار است سال آينده ميلادي رونمايي و عرضه شود.

هياس همچنين اشاره كرده كه تمركز هواوي در آفريقا روي هواوي نوا خواهد بود كه قرار است ۱۴ بهمن (۲ فوريه) وارد بازار شود. سپس هواوي ميت 9 -كه به‌تازگي از آن پرده‌برداري شده است- در اين منطقه معرفي و عرضه خواهد شد. با اين حساب بايد گفت كه كمپاني در حال حاضر به‌شدت مشغول توليد و آماده‌سازي براي عرضه دو محصول ذكرشده است و رونمايي از هواوي پي 10 را احتمالا براي سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته است.

از اطلاعات جالبي كه مدير فروش هواوي در اختيار رسانه‌ها قرار داده، مشخصات سخت‌افزاري هواوي پي 10 است. طبق گفته‌هاي هياس؛ در پرچم‌دار آينده هواوي قرار است از تراشه قدرتمند كرين ۹۶۰ استفاده شود كه داراي پردازنده ۸ هسته‌اي با فركانس ۲.۳ گيگاهرتز است و پردازنده گرافيكي به كاررفته در آن Mali-G71 خواهد بود.

انتظار مي‌رود هواوي پي 10 داراي نمايشگري به ابعاد ۵.۵ اينچ باشد و از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پيكسل بهره ببرد. به نظر مي‌رسد هواوي پي 10 حداقل در دو مدل عرضه شود كه مدل اول داراي ۴ گيگابايت رم و ۶۴ گيگابايت حافظه ذخيره‌سازي است و مدل دوم  از ۶ گيگابايت رم و ۱۲۸ گيگابايت حافظه ذخيره‌سازي بهره مي‌برد.

هواوي در حال حاضر جايگاه سوم بزرگ‌ترين سازنده تلفن هوشمند در دنيا را تصاحب كرده، اما هدف اصلي اين كمپاني جايگاه نخست در بازار موبايل است.Not long ago Profile Hard & zwnj; Software Flag & zwnj; the future of Huawei, followed by 10 in the GFXBench the list. Then we saw the publication of images that shows the & nbsp; following Huawei's prototype


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: هواوي، عرضه، گيگابايت، قرار، مدل،
موضوع:
[ ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۱۰:۲۶ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 44
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 26858
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب