شبكه
شبكه

شركت كانادايي الكترا مكانيكا "Electra Meccanica" خودروي الكتريكي تك‌سر‌نشين و سه‌چرخ خود با نام "سولو" را در نمايشگاه ابرخودروهاي لوكس در ونكوور كانادا معرفي كرد. قيمت اين خودرو از ۱۹,۸۸۸ دلار كانادا آغاز مي‌شود و يكي از مقرون‌به‌صرفه‌ترين خودروهاي الكتريكي موجود در بازار است. اين خودرو بسيار جمع‌و‌جور و مخصوص استفاده‌ي روزمره براي يك نفر است. طول و عرض و ارتفاع اين خودرو به ترتيب برابر با ۳.۰۴ متر، ۱.۲۱ متر و ۱.۲۸ متر است كه ۴۸.۳ سانتي‌متر كوتاه‌تر از فيات ۵۰۰ و ۳۵.۵ سانتي‌متر بلندتر از مدل جديد اسمارت فورتو است.

سولو

موتور الكتريكي اين خودرو، تواني برابر ۶۱ كيلووات و گشتاوري برابر ۱۹۰ نيوتن‌متر توليد مي‌كند و از باتري ليتيوم-يوني با ظرفيت ۱۶.۱ كيلووات‌-ساعت بهره مي‌برد. ادعا مي‌شود كه زمان ۰ تا ۱۰۰ اين خودرو برابر ۸ ثانيه است و مي‌تواند با حداكثر سرعت ۱۳۰ كيلومتر بر ساعت حركت كند. اما اين شركت مي‌گويد كه سرعت اين خودرو مي‌تواند تا ۲۲۰ كيلومتر بر ساعت نيز برسد.

شارژ اين خودرو با ولتاژ ۲۲۰ ولت در حدود ۳ ساعت و با ولتاژ ۱۱۰ ولت در حدود ۶ ساعت طول مي‌كشد و بدون توليد هيچ آلاينده‌اي مي‌تواند ۱۶۰ كيلومتر را طي كند.

سولو

در قسمت بيروني، اين خودرو مجهز به چراغ‌هاي جلوي هالوژني، چراغ‌هاي مخصوص روز، آينه‌هاي ضد بخار، رينگ‌هاي آلومينيومي ۱۵ اينچي و ترمز‌هاي ديسكي اين خودرو در چهار رنگ مختلف سياه پركلاغي، سفيد قطبي، نقره‌اي تيتانيوم و قرمز براق موجود است.

هم‌چنين ويژگي‌هايي هم‌چون مانيتور LCD، سيستم ورود بدون كليد، شيشه‌بالا‌بر خودكار، راديو و سيستم پخش از طريق USB و CD و همچنين دوربين ديد عقب بر روي آن نصب شده اند. سيستم تهويه مطبوع آن انتخابي است، اما خبري از ايربگ نيست.

سولو

حجم صندوق بار آن ۲۸۵ ليتر و بيشتر از حد لازم براي جا دادن چند كيف و مقداري خريد است و بزرگ‌تر از صندوق بار خودروهايي هم‌چون سوزوكي سلريو (۲۵۴ ليتر)، ميتسوبيشي ميراژ (۲۳۵ ليتر) و كيا پيكانتو (۲۰۰ ليتر) است. اما لازم به ذكر است كه خودروهاي نامبرده مي‌توانند تا ۵ سرنشين را در خود جاي مي‌دهند در حالي‌كه سولو تك‌نفره است.

در آخر لازم به ذكر است كه، به دليل همان قوانيني كه مدل رنو تويزي را از راهيابي به خيابان‌ها منع كرده است، بعيد است كه شاهد ورود اين خودرو به خيابان‌ها باشيم.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: خودرو، ساعت، ليتر، برابر، الكتريكي،
موضوع:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۳۰:۴۵ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

محمود واعظي  وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در نشست خبري صبح امروز در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات درباره طرح مجلس براي آزادسازي پهناي باند اعلام كرد: «مسئله‌ي پهناي باند تا كنون براساس ابلاغي كه از گذشته بوده انجام مي‌شود و بر مبناي آن پهناي باند توليدي داخل آزاد است. اما پهناي باندي كه از خارج وارد مي شود بايد مراحل مختلفي را بگذراند؛ زيرا در زمينه‌ي آزادسازي آن بايد مسائل نظارتي و امنيتي حل شود. به همين خاطر هم اكنون رويه همان رويه سابق است.»

واعظي افزود:«اگر در اين زمينه بخواهد تغييراتي ايجاد شود مجلس و شوراي امنيت ملي بايد كارهايش را پيگيري كنند.»

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه توافق اپراتور چند مليتي MTN با ايرانيان نت به كجا رسيد؟، پاسخ داد: «قرارداد آنها هنوز قطعي نشده است و بايد منتظر ماند تا به نتيجه نهايي برسد. ايرانيان نت و ام تي ان هر كدام براي توافق داراي دو خواسته جداگانه هستند اما خواسته هيچكدام تامين نشده است. اين دو شركت تاكنون روي فروش ۴۹ درصد سهام به MTN توافق رسيده اند اما تا كنون بيش از ۵۰ درصد سهام ايرانيان نت در اختيار طرف ايراني است.»

او در پاسخ به اين سوال كه در دولت دهم چه اندازه جريمه براي تخلفات اپراتورها در نظر گرفته شده؟ گفت: «جرائم متعدد بوده و در پروانه هر سه اپراتور ذكر شده است كه متناسب با تخلفات چگونه با آنها برخورد خواهد شد. سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي نيز با جديت اين موضوع را دنبال مي‌كند تا حقي از مشتركان ضايع نشود.»

محمود واعظي در مورد فروش غيراقساطي تلفن ثابت توسط مخابرات بيان كرد: «درباره‌ي تعرفه‌ي تلفن ثابت مصوبه ابلاغ شده بر اين نكته تاكيد دارد كه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در ابتداي كار از مشترك دريافت شده و مابقي مبلغ يعني ۱۰۰ هزار تومان دوم در ۳۶ قسط دريافت شود. البته ظاهرا با توافق برخي مشتركان اين اتفاق نيز رخ داده كه مخابرات به جاي ۱۰۰ هزار تومان، مبلغ ۸۰ هزار تومان را به طور يكباره از مشتركان علاقه‌مند دريافت كرده و بدين شكل خط را واگذار مي‌كند. البته در هر صورت شركت مخابرات اين اجازه را ندارد كه بدون رضايت مشترك چنين اقدامي انجام دهد و اگر قرار بر الزام مشترك به پرداخت يكباره هزينه خريد خط تلفن باشد ما قطعاً با اين موضوع برخورد خواهيم كرد.»

وزير ارتباطات به سوال ديگري مبني بر اينكه با وجود وعده‌هاي داده شده مردم هنوز طعم ارزاني اينترنت را نچشيده‌اند، پاسخ داد: «مردم چندين بار اين طعم را چشيده‌اند و طي سال‌هاي گذشته ما يكبار حدود يك‌سال و نيم قبل با كاهش ۲۰ درصدي، قيمت هر گيگابات از ۴۵۰۰ تومان به حدود ۳۶۰۰ تومان رسانديم. و امسال نيز اين تعرفه را به ۳۰۰۰ تومان رسانديم. از سويي نيز هزينه هر گيگابايت ترافيك داخلي نيز به ۱۵۰۰ تومان رسيده‌است.»


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: تومان، نيز، پهناي، توافق، بايد،
موضوع:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۰۶:۰۶ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

فيسبوك در هفته‌هاي اخير اقدام به استخدام نيروهاي جديدي براي تيم سخت‌افزاري خود كرده است. افرادي كه اخيرا به فيسبوك جذب شده‌اند شامل طراحان گوشي و مهندساني هستند كه پيش از اين سابقه‌ي همكاري در زمينه‌ي توسعه گوشي‌هاي هوشمند را در كارنامه دارند. از جمله‌ي مهندساني كه به استخدام تيم سخت‌افزاري فيسبوك درآمده‌اند بايد به سه تن از كاركنان پيشين گوگل اشاره كرد كه در فرآيند توسعه‌ي گوشي‌هاي ماژولار پروژه‌ي آرا دخيل بودند. اما دامنه‌ي جذب نيرو به همين سه تن محدود نبوده و افراد ديگري نيز از كمپاني‌هاي موتورولا، تسلا، اپل و آمازون مشغول به كار در تيم سخت افزار فيسبوك هستند.

هنوز كسي در منلو پارك نمي‌داند كه هدف از استخدام‌هاي اخير چيست، اما به واقع چرا غول شبكه‌هاي مجازي كه بيشتر در حوزه‌ي ارائه‌ي سرويس نرم‌افزاري فعاليت مي‌كند بايد حجم گسترده‌اي از متخصصان حوزه‌ي سخت‌افزار و مخصوصا طراحان گوشي‌هاي هوشمند را جذب كند. به نظر مي‌رسد فيسبوك در ساختمان شماره‌ي هشت خود درصدد توسعه‌ي گوشي‌هوشمندي است كه اتفاقا ماژولار نيز خواهد بود.

اولين تلاش فيسبوك مربوط به همكاري با اچ‌تي‌سي براي توسعه‌ي گوشي‌هوشمندي با نام فيسبوك فون در سال ۲۰۱۳ بود كه چندان موفق نبود. فيسبوك طي سه سال اخير از نظر درآمدزايي و سوددهي بسيار بزرگ‌تر شده و حتي يك كمپاني فعال در حوزه‌ي سخت‌افزار را نيز در اختيار دارد. پس از تصاحب آكيولس، به نظر مي‌رسد كه فيسبوك درنظر دارد تا فعاليت خود در حوزه‌ي سخت‌افزار را با توليد گوشي هوشمند ماژولار گسترش دهد.

ساختمان شماره‌ي ۸ يكي از ساختمان‌هاي دفتر مركزي فيسبوك است كه هدف از آن تمركز روي توليد و توسعه‌ي راهكارهاي سخت‌افزاري براي فيسبوك است. زاكربرگ با انتشار پستي در وبلاگ خود هدف از توسعه‌ي اين مركز را تحقيق و توسعه‌ي راهكارهاي سخت‌افزاري در حوزه‌هايي نظير واقعيت افزوده، واقعيت مجازي، هوش مصنوعي، ارتباطات و حوزه‌هاي مهم دنياي فناوري خوانده است.

سي‌نت براي بررسي تغييرات در فيسبوك نگاهي به استخدام‌هاي اخير اين كمپاني داشته است. فيسبوك در ساختمان شماره‌ي هشت خود تنها يك آزمايشگاه براي تحقيقات توسعه نداده، بلكه نگاهي به آمار افراد جذب شده توسط فيسبوك نشان از اين دارد غول شبكه‌هاي اجتماعي در حال سازمان‌دهي بخش‌هاي مختللف سخت‌افزاري در درون ساختمان شماره‌ي هشت است، چراكه متخصصاني در حوزه‌ي مهندسي مكانيك، توليد، مهندسي الكترونيك، توسعه نرم‌افزار، سرويس و اپليكيشن‌ها جذب كمپاني شده  بخش‌هاي مختلف در ساختمان شماره‌ي هشت را شكل داده‌اند. براساس شنيده‌ها هر يك از بخش‌ها مجوز‌هاي لازم براي جذب نيرو و تشكيل تيم‌هاي مورد نظر خود را دريافت كرده‌اند.

در شماري از موقعيت‌هاي شغلي كه فيسبوك اقدام به جذب نيرو كرده، سوابقي نظير كار با تراشه‌ها براي مهندسان الكترونيك مدنظر قرار گرفته است. اين موضوع براي ساير متخصصان جذب شده نيز صادق است، حال آنكه محتمل‌ترين گزينه‌ براي استخدام اين افراد توسعه‌ي گوشي هوشمند است. البته نمي‌توان به طور قطع در اين خصوص اظهار نظر كرد، چرا كه ساختار افراد جذب شده در كنار دپارتمان‌هاي مختلف ساختمان شماره‌ي ۸ امكان توسعه‌ي ساير گجت‌هاي الكترونيك نظير تبلت، ساعت‌هاي هوشمند، تجهيزات مرتبط با خانه‌هاي هوشمند و هدست‌هاي واقعيت مجازي و اينترنت اشيا را نيز مطرح مي‌كند.

در كنار جذب نيروهاي جديد توسط فيسبوك بايد با تصاحب كمپاني‌هايي نظير Nascent توسط اين شبكه‌ي اجتماعي نيز اشاره كرد. اين كمپاني در زمينه‌ي توسعه‌ي گجت‌هاي الكترونيك مصرفي ماژولار فعاليت‌هايي انجام داده كه همين موضوع را مي‌توان دليل اصلي تصاحب آن توسط فيسبوك خواند. با توجه به موارد اشاره شده نمي‌توان به طور حتم در مورد توسعه‌ي يك گوشي ماژولار توسط فيسبوك اظهار نظر كرد، چرا كه شايد راهكار ماژولار در مورد ساير محصولات الكترونيك توسط فيسبوك مورد استفاده قرار گيرد.

در پايان بايد به اين نكته اشاره كرد كه شايد اصلا شاهد توسعه‌ي محصول سخت‌افزاري خاصي از سوي فيسبوك نباشيم چنانكه در مورد پروژه‌ي موسوسم به Titan‌ اپل نيز اين موضوع صادق بود. اپل پس از انتشار اخبار متعدد و استخدام گسترده‌ي متخصصان در حوزه ي خودرو، حال چند بار در در اين حوزه اقدام به تعديل نيرو كرده و به نظر مي‌رسد پروژه‌ي توليد خودروي هوشمند توسط اين كمپاني منتفي شده است.

نظر شما در اين خصوص چيست؟Facebook a week & zwnj; recently started to hire new recruits to the hard & zwnj; your computer has. Recently Facebook has been absorbed & zwnj; they include designers and engineers phone


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: فيسبوك، توسعهzwnjي، جذب، براي، نيز،
موضوع:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۰۲:۲۸ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

اسنپ به مناسب دوسالگي خود كنفرانس خبري برگزار كرد تا در آن آمارهايي در مورد استفاده از اين اپليكيشن ارائه دهد.

شهرام شاهكار مديرعامل اسنپ در اين مراسم اعلام كرد: «طيف رانندگان اسنپ بسيار گسترده‌ است. از دانشجو گرفته تا افرادي كه مي‌‌‌خواهند درآمد داشته باشند در اسنپ رانندگي مي‌كنند. از آن سو طيف كاربران هم از اقشار مختلف جامعه هستند و در انتظار دريافت سرويس بيشتر و بهتر هستند.»

شاهكار در سخنانش به ارائه آمار حمل و نقل شهري پرداخت و افزود: «۹۶ درصد از خودروها در لحظه بدون استفاده هستند و در خيابان‌ها تردد ندارند. اين خودورهايي كه در خيابان‌ها يا پاركينگ‌ها پارك هستند حدود ۳۰ درصد از فضاهاي شهري را تصرف مي‌كنند. ۷ هزار ميلياردتومان سالانه به خاطر اتلاف وقت در ترافيك توسط شهروندان تهراني خسارت وارد مي‌شود.»

 مديرعامل اسنپ بيان كرد:‌ «با استفاده از فناوري توانستيم راهكار اسنپ را به دست آوريم تا با هزينه كم، وقت كم و امكانات كم بتوانيم اين اتلاف خسارات را تاحدودي جبران كنيم. ۲ سال از فعاليت اسنپ مي‌گذرد و به جرأت مي‌توانم بگويم كه اسنپ هم اكنون مشهورترين كسب‌وكار اينترنتي در ايران است.»

حسين مرادقلي مديرفني اسنپ، در اين مراسم اعلام كرد: «دو سال از نخستين نسخه اسنپ مي‌گذرد. بيش از دو سال پيش كه شروع به نوشتن اپليكيشن كرديم دو رويكرد داشتيم. يكي استراتژي‌هاي شركت بود و ما سعي كرديم كه هميشه راحت و آسان آن را انتخاب كرديم. دومين رويكرد كارآمد بودن است. و در كنار اينها امنيت را در نظر گرفتيم.»

مرادقلي ادامه داد: «بيش از ۴۰ نسخه مسافر و بيش از ۶۰ نسخه راننده را تا كنون منتشر كرديم. سعي مي‌كنيم ايميل‌هايي را كه از سوي مردم و رانندگان مي‌آيد بخوانيم و به آنها در طراحي اهميت دهيم. در نسخه اخير سفر چند مقصدي را در اپليكيشن اضافه كرديم.»

مديرفني اسنپ در مورد نسخه آينده اسنپ با نام اسنپ ۳ گفت: «ما چند وقتي است بر روي اسنپ ۳ فعاليت مي‌كنيم تا آن را ارائه دهيم . در اسنپ ۳ نسخه اپل واچ را داريم كه با استفاده از ساعت هوشمند كاربران مي‌توانند تاكسي سفارش دهند. نكته ديگر بات تلگرام است كه مي‌توانند با استفاده از بات تلگرام و بدون نصب اپليكيشن قابليت‌هاي اسنپ را در اختيار داشته باشند. يعني با بات تلگرام مي‌شود درخواست سفر داد. قابليت جديد سيتستم معرفي دوستان جديد يا همان ريفرال جديد است.»

او افزود: «ما در نسخه جديد ريفرال فرآيند قبلي را تغيير داديم و از اين پس در اسنپ هر فرد كد تخفيف معرفي دارد و با اين كد عمليات ريفرال انجام مي‌شود و سفر اول دوست تا ۱۵ هزار تومان رايگان است. بعد از اين سفر فرد معرفي كننده نيز تا ۱۵ هزار تومان سفر رايگان دريافت مي‌كند. جستجوي صوتي به نسخه جديد اضافه شده و جستجو نيز با Geocode بهينه شده است. نمايش زنده خودرو روي نقشه نيز با نويز و اشكالي همراه بود كه در نسخه جديد به صورت انيميشن زنده مي‌توانيد راننده را ببينيد كه به سمت شما مي‌آيد.»

مرادقلي تأكيد كرد: «براي بالا بردن سطح اطمينان كاربران و رضايت آنها، شماره تماس افراد را پنهان كرده‌ايم؛ يعني در تماس با راننده و كاربر فقط شماره تماس ثابتي را مي‌بينند و شماره افراد نمايش داده نمي‌شود. در اسنپ ۳ قابليت خبردادن سفر در حال انجام به نزديكان پياده سازي شده است و اين كار با يك لينك ثابت صورت مي‌گيرد.»

به گفته مديرفني اسنپ، تاريخ انتشار اسنپ آذر ۹۵ خواهد بود. البته اين نسخه با ارسال درخواست به نشاني رايانامه betatester@snapp.com زودتر از انتشار در اختيار كاربران خواهد بود.

پويا زارعي مدير بازاريابي اسنپ، در اين مراسم در مورد آمارهاي اين اپليكيشن تاكسي ياب اعلام كرد: «در دو سال اخير ۵ ميليون و ۱۱۱ هزار و ۴۹۹ سفر تعداد كل سفر تا كنون  انجام شده  كه ۱۷۰ هزار و ۳۸۳ ساعت معادل ۱۹ سال در اتلاف وقت صرفه جويي شده است.»

به گفته زارعي، تا كنون بيش از ۲۸ هزار راننده و ۵۸۰ هزار مسافر در اسنپ حاضر بوده‌اند كه رشد ۱۰۰ درصدي در ماه‌هاي اخير را به دنبال داشته است. بيش از ۴۰ درصد كل سفرها با تراكنش آنلاين مالي پرداخت شده است. ۲۳ ميايون و ۲۷ هزار و ۳۳۱ كيلومتر با اسنپ انجام شده كه معادل ۳۰ بار رفت و برگشت به ماه، ۵۸۱ بار دور كره زمين زدن  يا ۱۳ هزار بار رفت و برگشت تهران به مشهد بوده است.

بر اساس گزارش مدير بازاريابي اسنپ، رتبه كل سفرهاي و راننده‌ها ۴.۶ از ۵ امتياز است. ۱۱ درصد تمام سفرهاي اسنپ بالاي ۴.۹ امتياز داشته‌اند. از هر ۱۰۰ نفري كه اولين سفر را انجام مي‌دهند تعداد ۸۴ نفر اسنپ را به دوستان و آشنايانشان معرفي مي‌كنند. ۴۱ درصد مسافران ۲۵ تا ۳۴ سال سن داشته‌اند. ۶۷ درصد آقايان و ۳۳ درصد بانوان مسافر اسنپ بوده‌اند ۵۶ درصد از كاربران اسنپ اندرويدي بوده و ۴۴ درصد از كاربرانشان iOS داشته‌اند. بيشترين ميزان استفاده از اسنپ تا كنون ۷۱۵ سفر بوده است. يك كاربر با اسنپ حدود ۵هزار و ۹۳۱ كيلومتر سفر كرده و ركود بيشترين مسافت سفر را دارد. ركورد تعداد سفر در روز ۱۵ بار توسط يك مسافر بوده است. ۹۲ ميليون و ۳۲۸ هزار و ۳۹۶ دقيقه سفر با اسنپ انجام شده است. راننده‌اي با ۲۳ سفر در روز بيشتر رانندگي را داشته است. سن رانندگان با ميانگين برابر ۳۴.۵ سال است. بيش از ۱۰۰۰ خودرو با ارزش بيش از ۸۰ ميليون تومان در اسنپ حضور دارند. ۱۸ هزار و ۴۶۵ بار در مورد اسنپ در شبكه‌هاي اجتماعي صحبت شده است. 

نگار حقيقي مدير بازاريابي آنلاين در اين مراسم اعلام كرد:«بدون اينكه اعلام حضور در شهرستان‌ها را داشته باشيم، حدود ۵۰۶ درخواست نمايندگي در شهرهاي ديگر از جمله اصفهان، مشهد، اهواز و ديگر شهرها را داشتيم. به زودي خبر حضور اسنپ در شهرهاي ديگر را خواهيد شنيد.»


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: اسنپ، سفر، نسخه، درصد، سال،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۲۶:۵۲ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

مهلت ارسال آثار به مسابقه عكاسي سال طبيعت نشنال جئوگرافي به پايان رسيد، اما پيش از آنكه هيئت داوران برندگان امسال اين رقابت را معرفي كنند، بد نيست به مرور ۲۰ تصوير راه يافته به فينال رقابت امسال بپردازيم.

امسال نيز همچون گذشته عكاسان بيشماري از گوشه و كنار جهان آثار خود را در قالب چهار شاخه‌ي مختلف به اين مسابقه ارسال كردند: چشم انداز، مسائل زيست محيطي، تصاوير پويا و پرتره‌ي حيوانات.

مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي

سارا پولگر مسئول برگزاري اين مسابقه در اين مورد چنين مي‌گويد:

"چهار بخش مسابقه امسال شانس خوبي در اختيار عكاسان گذاشته تا تصويرگر زيبايي‌هاي پنهان و آشكار جهان پيرامون‌مان  باشند. ما در انتظار تصاويري خاطره‌انگيز بوديم."

جايزه نخست اين رقابت يك سفر ده روزه‌ي دو نفره با تيم اكتشافي نشنال جئوگرافي است و البته اين برنده‌ي خوش اقبال شانس حضور در كنار ويرايشگران حرفه‌اي نشنال جئوگرافي را هم دارد كه به نوعي يك كلاس آموزشي جالب توجه در حوزه عكاسي و اديت عكس است. 

بيش از اين شما را در انتظار نگذاشته و همراه شما به تماشاي منتخبي از تصاوير راه يافته به فينال خواهيم نشست.

مرغ مگس خوار

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

اين تصوير از جوجه يك مرغ مگس‌خوار (عسل خوار) گرفته شده كه ظاهرا راهش را گم كرده و سر از خانه‌ي عكاس درآورده است. ظاهرا پرنده‌ي بيچاره اندكي گيج شده و عكاس هم به او اجازه داده در ايوان خانه آرام و قرار پيدا كند. عكاس قبل از آنكه پرنده را رها كند، اين تصوير زيبا را از او ثبت كرده است.

عكاس: اميلي رايلي (Emily Riley)


رقص در باران

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

تصويري زيبا از روباهي كه زير باران جست و خيز مي‌كند.

عكاس: ولاديسلاو كامينسكي (Vladislav Kamenski)


حمام كردن با دانه‌هاي برف

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

عكاس: هيروكي اينوئه (Hiroki Inoue)


طوفان 

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

يك گردهمايي بزرگ از ابرهاي طوفان زا بر فراز اقيانوس آرام.

عكاس: سانتياگو بورجا (Santiago Borja)


حركت حلزوني

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

در حال لذت بردن از حال و هواي هنرستان هنرهاي زيباي گارفيلد در شيكاگو، عكاس خوش ذوق ما متوجه مهمان كوچكي مي‌شود كه درست پيش چشمان او در ميان يك گل، آهسته و آرام مشغول حركت است.

عكاس: سميرا قدير (Samira Qadir)


كوه يخي

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

عكاس: كلي كينگ (Kelly King)


پافين

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

اين تصاوير زيبا تابستان گذشته در جزيره‌ي «اسكومر» "Skomer Island" ولز گرفته شده است. اين جزيره بيش از هر چيز ديگر به خاطر حيات وحش تماشايي خود به شهرت رسيده و از سوي ديگر بزرگ‌تر كلني‌هاي پافين (Puffin) انگلستان در اين منطقه زندگي مي‌كنند. اين تصوير يكي از اين پرندگان را در حالي نشان مي‌دهد كه زير باران مشغول استراحت است. از آن جايي كه اين جزيره مكان زندگي آنهاست، اين پرندگان معمولا كوچك‌ترين ترسي از انسان نشان نمي‌دهند. به همين خاطر انسان‌ها نيز مي‌توانند به راحتي به آنها نزديك شده و عكس‌هاي جالب توجهي از اين پرندگان بامزه ثبت كنند، درست مثل اينكه سوژه‌ي عكاسي در استوديو حضور داشته و درخواست پرتره‌اي شخصي داشته باشد. از سوي ديگر خوش شانسي عكاس در زمان ثبت اين لحظه با درخشش نور و بارش باران به اوج رسيده است.

عكاس: ماريو سوارز پوراس (Mario Suarez Porras)


زير امواج

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

امواجي از مه كه به آرام دره‌ي ميل در كاليفرنيا را از نظر پنهان مي‌كنند. اين تصوير تماشايي از فراز قله‌ي "Tamalpais" گرفته شده است.

عكاس: كريستوفر ماركيز (Christopher Markisz)


جنگل مرموز

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

عكاس: اندرو جرج (Andrew George)


مهماني از اقيانوس

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

هر پاييز شيرهاي دريايي (گراز دريايي) به سمت مناطق صخره‌اي شمال روسيه شنا مي‌كنند. عكاس خوش شانس ما نيز حين قدم زدن در ساحل، به صورت اتفاقي با اين شير دريايي تنها مواجه شده كه دور از مزاحمت در ساحل استراحت مي‌كرده است. عكاس نيز از فرصت استفاده كرده و به آرامي به جانور نزديك شده تا از او عكسبرداري كند كه در همين حين شير دريايي از خواب بيدار شده و توجهش به عكاس جلب شده است.

عكاس: مايك كوروستيلف (Mike Korostelev)


خط آبي كوركوديل

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

يك كروكوديل آمريكايي در حال استراحت روي سطح آب در كوبا.

عكاس: برت لابوين (Brett Lobwein)


آماده پرتاب

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

يك صبح دل‌انگيز در جنگلي زيبا. بارش باراني دوازده ساعته به همراه مه غليظ باعث شده كه عكاس در تشخيص روز و شب دچار مشكل شود. همه جا در سكوت بوده كه ناگهان عكاس در فاصله بيست سانتيمتري خود با يك مار سبز  مواجه شود، او نيز فرصت را از دست نداده و به سرعت اين تصوير را به ثبت رسانده است. عكاس متعقد است طبيعت او را به سمت اين سوژه‌ي ناب هدايت كرده است.

عكاس: وارون آديتيا (Varun Aditya)


نورهاي بيگانه

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

عكاس: راسل ويلت‌شاير (Russel Wiltshire)


بازگشت مقتدرانه

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

اين جغد بزرگ با ژستي مقتدرانه به لانه‌ي خود بازگشته است كه از قضا در يكي از شلوغ‌ترين نقاط شهري واقع شده است.

عكاس: رابرت استريكلند (Robert strickland)


پرتره‌ي يك مبارز

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

اسم اين جغد ماده «ترپر» (Trapper) است، او به تازگي در حال مبارزه با بيماري سرطاني است كه پلك چشمش را درگير كرده است. اما اين بيماري به هيچ وجه جلودار فعاليت و جنب و جوش او نشده است، او به ويژه مجذوب چلچله‌هاي دم بلندي است در اين مركز تحقيقاتي مورد مطالعه قرار مي‌گيرند. محققان با نصب مسافت سنجي به آنها، عادات مهاجرتي اين پرندگان را مورد بررسي قرار مي‌دهند. البته اين تنها سرگرمي ترپر نيست، اين جغد بامزه به عنوان دايه‌اي مهربان از جوجه جغدهاي يتيم نيز مراقبت و نگهداري مي‌كند. ظاهرا اين مبارز با قدرت به پيش مي‌رود و اجازه نمي‌دهد چيز جزئي مثل سرطان سد راه او شود.

عكاس: گراهام مك جورج (Graham McGeorge)


هديه نامزدي

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

پرنده‌ي نر با هديه‌اي ارزشمند، محبت خود را به پرنده ماده نشان مي‌دهد.

عكاس: آندرس ميگوئل دومينگوئز (Andres Miguel Dominguez)


پاييز

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

يك تصاوير هوايي رويا گون از جلوه‌ي رنگارنگ فصل پاييز كه در ناحيه «نيوهمپشاير» (New Hampshire) به ثبت رسيده است.

عكاس: مانيش مامتاني (Manish Mamtani)


اسب‌هاي وحشي

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

تصويري تماشايي از اسب‌هاي نيمه وحشي ساكن كوهستان.

عكاس: خاوير آرچنيلاس (Javier Arcenillas)


طوفان شن

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

عكاس و اين فك دريايي جوان هر دو در طوفان به دام افتاده و با ذرات شن پوشيده شده بودند و اين تصوير خاطره‌ي آن روز را جاودانه كرده است.

عكاس: يوجين كيتسيوس (Eugene Kitsios)


خط موي گورخر

فيناليست‌هاي مسابقه عكاسي نشنال جئوگرافي 2016

خطوط سياه و سفيد موهاي بدن گورخر هم سوژه‌ي مطلوب اين عكاس بوده است

اثري از: يو هيپينگ (Yu Huiping)

خب در پايان نظر شما در مورد اين مجموعه تصاوير چيست؟ تصوير برگزيده از ديد شما كدام يك بود؟ شانس برنده شدن كدام تصوير را بيشتر مي‌بينيد؟ نظرات خود را با ما نيز در ميان بگذاريد.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: عكاس، تصوير، استعكاس، نيز، تصاوير،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۸:۳۹:۳۴ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

بررسي وضعيت صنايع در دوره‌ي يكساله نه تنها مي‌تواند براي صاحبين مشاغل و فعالان اين حوزه مفيد باشد، بلكه روي تصميم‌گيري‌هاي كاربران و سرمايه‌گذاران نيز موثر است. هر ساله گزارش‌هاي مختلفي در بخش‌هاي گوناگون دنياي تكنولوژي به ويژه صنعت پرطرفدار و شلوغ گوشي‌هاي هوشمند منتشر مي‌شود كه نتايج جالبي را در بر دارد.

امسال نيز موسسه‌ي Strategy Analytics آخرين گزارش خود از صنعت گوشي‌هاي هوشمند را منتشر كرده است. در اين تحقيق جامع، اطلاعات با ارزشي وجود دارد كه وضعيت ترندهاي جهاني و منطقه‌اي را در كنار وضعيت برندهاي مختلف در بازار رقابتي امروز نشان مي‌دهد.

اطلاعاتي كه در ادامه مشاهده مي‌كنيد به مناطق آمريكاي شمالي، اروپاي غربي، آسيا اقيانوسيه، آمريكاي مركزي و لاتين، اروپاي مركزي و شرقي، آفريقا و خاورميانه تقسيم شده است. در اين گزارش بيشتر نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۶ بررسي شده است ولي نتايج آن همچنان جذاب و قابل تامل هستند.

چشم‌نداز جهاني

در بالاترين سطح، عرضه‌ي جهاني گوشي‌هاي هوشمند همچنان با قدرت ادامه دارد ولي مي‌توان نشانه‌هايي از يك روند پايا و ثابت را مشاهده كرد. اين روند بيشتر به دليل كمبود رشد مضاعف در بازارهاي آسيا اقيانوسيه بوده است. در مجموع، طي نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۶ ميلادي ۳۳۳ ميلون دستگاه گوشي هوشمند عرضه شده است كه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۳ درصد كاهش داشته است. سال ۲۰۱۵ در بازه‌ي زماني مشابه ۳۴۵ ميليون دستگاه گوشي هوشمند عرضه شده بود. براين اساس در مقايسه سال به سال مي‌توان روندي نسبتا نزولي در صنعت گوشي‌هاي هوشمند را شاهد بود.

در بررسي منطقه‌اي، سريع‌ترين رشد به منطقه‌ي آفريقا و خاورميانه اختصاص دارد كه نسبت به سال گذشته ميزان فروش گوشي‌هاي هوشمند ۱۰  درصد افزايش داشته است. در ديگر مناطق دنيا تقريبا شاهد روند ثابت يا اندكي نزولي هستيم. ميزان رشد فروش بازار آمريكاي شمالي صفر درصد بوده، آسيا ۲ درصد كاهش داشته و اروپاي غربي نيز با ۱۰ درصد افت روبرو بوده است. اما بيشترين كاهش فروش با ۱۳ تا ۱۵ درصد افت به اروپاي مركزي و شرقي و آمريكاي مركزي و لاتين برمي‌گردد كه شايد بتوان علت آن را در تركيب و ادغام بلوغ و اشباع بازار و بازارهاي بي‌ثبات فاركس جستجو كرد.

با وجود مشاهده‌ي تغييرات قابل در شرايط سال جاري، اما همچنان سامسونگ بزرگترين توليدكننده گوشي‌هاي هوشمند در دنيا است كه توانسته با عرضه‌ي ۷۹ ميليون گوشي در سراسر دنيا، به تنهايي ۲۴ درصد از سهم بازار را از آن خود كند. اپل نيز با عرضه‌ي ۵۲.۱ ميليون دستگاه گوشي‌ هوشمند، همچنان جايگاه دوم را در اختيار دارد، اما ميزان فروش سال به سال اين كمپاني با ۱۶ درصد كاهش روبرو بوده است. جايگاه اين دو برند در بازار آمريكاي شمالي و اروپاي غربي نيز به همين شكل است، اما ميزان فروش در بازارهاي رقابتي آسيا است كه نقش تعيين كننده‌ دارد.

با توجه به فروش قابل توجه سامسونگ در بازارهايي چون آفريقا و خاورميانه، آمريكاي مركزي و اروپاي مركزي در كنار ديگر مناطق، اين غول كره‌اي توانسته با ديگر كمپاني‌ها، فاصله‌ي قابل توجهي ايجاد كند. ديگر بازيگران مهم بازار آنهايي هستند كه طي دهه‌ي اخير توانسته در بازار‌هاي آسيايي رشد اساسي داشته باشند.

پنج توليدكننده‌ي برتر از بين ۱۰ كمپاني بزرگ سازنده‌ي گوشي‌هاي هوشمند بيشترين سفارش خود را از بازارهاي آسيايي و به ويژه كشور چين دارند. حالا كمپاني‌‌هايي چيني از جمله اوپو، ويوو و شيائومي نسبت به برندهاي مشهوري چون اچ‌تي‌سي، سوني و بلك‌بري نقش مهمتري در بازارهاي جهاني دارند.

گوشي‌هاي قدرتمند با قيمت ارزان، ميليون‌ها كاربر را به سمت خريد آنلاين از كمپاني آسيايي سوق داده است كه باعث شده طي يك دهه‌ي اخير، رشد بازارهاي آسيايي بسيار قابل توجه باشد. اين تغييرات در قواعد بازارهاي جهاني تنها روي برندهاي كوچك تاثيرگذار نبوده و حتي كمپاني‌هايي چون سامسونگ به خوبي حضور رقباي جديد و سرسخت را احساس مي‌كنند. سامسونگ در نيمه‌ي دوم سال ۲۰۱۳ بيش از ۳۳ درصد از سهم بازار را در اختيار داشته اما در پايان سال ۲۰۱۵ ميلادي سهم اين غول كره‌اي به حدود ۲۰ درصد رسيده است.

روند نزولي در سهم بازار سامسونگ را مي‌توان به دليل عدم رشد در بازارهاي غربي و فروش ثابت در بازارهاي اروپا و آمريكاي شمالي دانست كه به ترتيب ۴.۳ و ۵.۵ درصد رشد را به خود ديده‌اند. از طرف ديگر اپل نيز شرايط مشابهي دارد اما نرخ رشد ساليانه‌ي فروش اين كمپاني ۱۷ درصد و در نواحي اعلام شده براي سامسونگ ۳.۱ درصد بوده است كه نشان مي‌دهد همچنان محصولات رده‌بالايي چون گوشي‌هاي آيفون مورد پذيرش خريداران است. اما نكته جالب اين است كه كوپرتينونشين‌ها همچنان از چرخه‌ي عرضه‌ي بسيار طولاني رنج مي‌برند، اما در بازه‌ي زماني مشابه به اندازه‌ي سامسونگ نوسان نداشته است.

اهميت بازار چين

طي دو سال گذشته بايد هواوي را موفق‌ترين كمپاني توليدكننده‌ي گوشي‌هاي هوشمند بدانيم كه توانسته با پيشرفت چشمگير خود از رقبا فاصله بگيرد و بعد از سامسونگ و اپل، برترين توليدكننده گوشي‌هاي هوشمند در دنيا باشد. اين كمپاني همچنان روند صعودي خوبي دارد. سهم بازار جهاني هواوي به ۹ درصد رسيده است كه بخشي از اين موفقيت را بايد مديون فاصله گرفتن از بازارهاي آسيايي و حضور قدرتمند در بازارهاي مهم جهاني باشند.

در حالي كه هنوز آسيا بزرگترين بازار براي گوشي‌هاي هواوي است، اين كمپاني پيشرفت خوبي در اروپاي غربي، آمريكاي مركزي و بازار آفريقا و خاورميانه داشته است. ميزان عرضه‌ي گوشي‌هاي اين غول چيني در مقايسه‌ي سال به سال ۶۴ درصد افزايش داشته است. جالب است بدانيد ميزان رشد فروش محصولات اين برند براي نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۶ در بازار ارواپي غربي ۳۴۴ درصد و در منطقه‌ي اروپاي مركزي و شرقي ۱۰۰ درصد افزايش داشته است. آمريكا مهمترين بازار بعدي هواوي است كه اخيرا گوشي‌هاي آنر 8 و آنر 5 ايكس در آن عرضه شده است. با اينكه ميزان رشد هواوي در بازارهاي آسيايي كم بوده است اما همچنان در مقايسه‌ي سال به سال، رشد ۴۱ درصدي را شاهد هستيم.

ال‌جي، يكي از توليدكنندگان باسابقه‌ي بازار گوشي‌هوشمند سهم قابل قبولي از بازار دارد و همچنان به استراتژي‌هاي خود ادامه مي‌دهد. ال‌جي در بازار آمريكاي شمالي و مركزي حضور قابل توجهي دارد، ولي عرضه‌ي محصولات اين كمپاني در مناطق ديگر خيلي زياد نيست. با اين وجود، ال‌جي بر خلاف هواوي نتوانسته در جذب سهم بازارهاي آسيايي عملكرد خوبي داشته باشد.

اينكه مي‌بينيم تعداد زيادي از بازيگران جديد دنياي گوشي‌هاي هوشمند، بي‌قفه تلاش مي‌كنند تا تنها در چند سال در بين ۱۰ كمپاني برتر قرار بگيرند، كمي غيرعادي جلوه مي‌كند. لنوو، شيائومي، تي‌سي‌ال-آلكاتل، ويوو و اوپو، همه و همه كمپاني‌هاي تازه‌كاري هستند كه طي سال‌هاي اخير بارها در بين ۱۰ برند برتر قرار گرفتند و همچنان اين حضور ادامه دارد. اما از طرف ديگر برندهاي قدرتمند سابق چون سوني و اچ‌تي‌سي نتوانسته در سال‌هاي اخير خودشان را شرايط جديد بازار سازگار كنند.

در مقابل اوپو توانسته با توليد و عرضه‌ي گوشي‌هاي ميان‌رده و رده‌بالا با تمركز بر بازار چين، رشد قابل توجهي داشته باشد و جايگاه چهارم را به خود اختصاص دهد. شيائومي نيز به لطف وضعيت خود در بازار چين و هند، همچنان به موفقيت خود ادامه مي‌دهد، اما در يكي دو سال اخير اين كمپاني نتوانسته از نظر ميزان فروش همچون اوايل كار خود، عملكرد خارق‌العاده‌اي در بازار گوشي‌هاي هوشمند داشته باشد. روند اپل چين به آرامي رشد دارد كه مي‌تواند نشان‌دهنده‌ي عملكرد خوب رقبا باشد و به ما مي‌گويد كه نمي‌توان به طور انحصاري براي مدت زمان طولاني در بازارهاي آسيايي موفق بود.

ميزان رشد برندهاي محلي به ميزان قابل توجهي روي ميزان فروش سامسونگ در چين تاثيرگذار بوده است. در حالي كه سري گوشي‌هاي S و J سامسونگ فروش خوبي را در بازار كره‌جنوبي تجربه مي‌كنند ولي اين غول كره‌اي نتوانسته در بازارهاي چين و هند پاسخگوي نيازهاي مختلف كاربران باشد. مشتريان به دنبال گوشي‌هاي ميان‌رده‌ي ارزان قيمت هستند. اما اپل توانسته حتي با وجود تداوم در عرضه‌ي گوشي‌هايي با بازار هدف مشتريان رده‌بالا، همچنان جايگاه خود را حفظ كند.

با نگاه به حضور روزافزون برندهاي چيني در بازارهاي اروپايي و آمريكايي، مي‌توانيم به عملكرد قدرتمند اين كمپاني‌ها پي‌ ببريم در حالي كه مي‌دانيم اتكا به يك بازار تنها مي‌تواند هر لحظه باعث از دست رفتن سهم بازار شود.

برندهاي بزرگ

پرواضح است كه ناهمگوني روزافزوني ميان بزرگترين برندهاي غربي و غول‌هاي نوظهور شرقي وجود دارد. با بررسي پنج برند برتر هر منطقه و ارجاع آنها به اطلاعات مربوط به هر كمپاني، مي‌بينيم كه در حال حاضر بازارهاي آسيايي چگونه در مقابل بازار مناطقي چون آمريكاي شمالي و اروپاي غربي صف‌آرايي كرده‌اند.

سامسونگ و اپل تقريبا در تمامي بازارهاي مورد نظر حضور پررنگ دارند، اما به جز اين دو كمپاني، رقابت پرنوساني ميان ديگر برندها در جريان است. حتي در آمريكاي شمالي و اروپاي غربي نيز مي‌بينيم كه برندهاي مختلف تلاش مي‌كنند تا فاصله‌ي به وجود آمده ميان سامسونگ و اپل با ديگر كمپاني‌ها را به نوعي از آن خود كنند. در آمريكاي شمالي، ال‌جي از جمله برندهايي است كه همچنان حضور قابل توجهي دارد، از طرفي BLU و ZTE نيز بخشي از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در اروپاي غربي، گوي سبقت توسط هواوي ربوده شده است و اين غول چيني با قدرت در جايگاه سوم قرار دارد. نكته‌ي جالب اين است كه بعد از هواوي، گوشي‌هاي ويندوزي مايكروسافت بيشترين سهم بازار اروپاي غربي را در اختيار دارند و بعد از آن نيز TCL-Alcatel قرار دارد. از طرف ديگر مي‌دانيم كه هواوي و زدتي‌اي در بازارهاي آسيايي نيز سهم قابل توجهي را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع اگر سه بازار بزرگ براي گوشي‌هاي هوشمند در نظر بگيريم، ۱۰ برند معتبر و مشهور سهم بازار را تصاحب كرده‌اند. در مقابل مي‌بينيم كه ۶ برند مهم نيز توانسته‌اند بخش عمده‌اي از فروش ديگر مناطق جهان را داشته باشند.

همانطور كه در تصوير مي‌بينيد، سامسونگ با ديگر برندهاي مشهور اختلاف زيادي را ايجاد كرده است، اما تقريبا سهم ديگر برندها در عرضه‌ي گوشي‌هاي هوشمند يكسان بوده است. همان طور كه پيشتر نيز اشاره كرديم، در اين بخش ال‌جي و هواوي عملكرد خوبي داشته‌اند. محصولات لنوو/موتورولا با ۱۲.۲ درصد از سهم بازار اروپاي مركزي و شرقي در مقابل سهم ۱۱.۷ درصدي اپل، عملكردي بهتري داشته‌اند، چرا كه اپل روي فروش گوشي‌هاي رده‌بالاي آيفون متمركز است و اين گوشي‌هاي خيلي در كشورهاي يادشده پرطرفدار نيستند.

تغييرات در بازار غرب

با توجه به ركود بازارهاي آسيايي و كاهش تقاضا در مناطقي چون امركياي مركزي و اروپا، اين امكان براي برندهاي مختلف فراهم مي‌شود تا بتوانند به جايگاه اپل و سامسونگ در بازارهاي غربي يورش ببرند يا حداقل بخش بيشتري از سهم باقي‌مانده‌ي بازارِ اين دو برند را تصاحب كنند.

البته اين فرايند مدتي است شروع شده و طي سال‌هاي اخير عرضه‌ي محصولات ارزان‌قيمت برندهاي مختلف باعث شده فروش محصولات رده‌بالاي دو غول دنياي گوشي‌هاي هوشمند و ديگر توليدكنندگان صاحب نام تحت تاثير قرار گيرد. در آمريكاي شمالي، دو برند زد‌تي‌اي و بلو به خوبي از فرصت استفاده كرده‌اند و در بازار اروپاي غربي اين هواوي است كه به خوبي توانسته هجوم قدرتمندي را ترتيب دهد و تمامي اين موارد نشانه‌هايي از تغييراتي است كه به آرامي در حال وقوع است.

در هر دو منطقه‌ي فوق، سهم بازاري كه در اختيار برندهاي بزرگ بوده طي سه سال گذشته تقريبا ادغام شده است، در حالي كه سهم بازار سامسونگ و اپل نيز به يك اندازه تقسيم شده است. در بازار آمريكاي شمالي، اپل و سامسونگ، ۶۷ درصد از بازار گوشي‌هاي هوشمند را براي نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۳ در اختيار داشتند كه حالا به ۶۱ درصد رسيده است. در اروپاي غربي نيز وضعيت مشابهي حكمفرما است و سهم تركيبي هر دو برند از ۶۶ درصد در نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۳ ميلادي به ۵۹ درصد در نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۶ رسيده است.

اين تغييرات بيشتر در بازار آمريكا رخ مي‌دهد كه تقريبا كل سهم آن در اختيار چند برند مشخص است. با اين وجود، كمپاني بلو قصد دارد همچون ال‌جي و زدتي‌اي بخش در حال رشد بازار را تصاحب كند. برندهايي كه به تدريج از بازارهاي غربي كنار مي‌روند اسامي آشنايي چون اچ‌تي‌سي، بلك‌بري و لنوو/موتورولا هستند.

البته شرايط فعلي تغييرات سريعي را نشان نمي‌دهد كه براساس آن فشار ناگهاني روي سامسونگ و اپل وارد شود. با اين وجود، با حضور هواوي و ديگر برندهاي نوظهور چيني و حضور آنها در بازار آمريكا، زنگ خطر براي تمامي برندهاي كوچك و بزرگ حاضر در بازارهاي غربي به صدا درآمده است. به هر حال، كل سهم بازار مورد اشاره در احتيار چند برند است و اينكه بازيگر جديدي بتواند نقشي جدي را تصاحب كند، دور از ذهن است. از طرفي با توجه به رشد ثابت و ركود بازار، به نظر مي‌رسد همچنان ضرر برخي كمپاني‌ها ادامه دارد و كم‌كم اسامي بيشتري از ميدان رقابت كنار مي‌روند.

سخن پاياني

براي اولين بار، رشد جهاني بازار گوشي‌هاي هوشمند در نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۶ ميلادي ثابت بوده است كه مي‌تواند پويايي بازارهاي پررونقي چون چين و هند تاثير را تحت تاثير قرار دهد. با ادغام بازارها، برندهاي تشنه‌ي موفقيت كه به دنبال مشتري‌هاي جديد هستند، مي‌فهمند كه جذب مشتريان جديد به سمت برند خود كار دشواري است. طي چند سال گذشته شاهد اين بوديم كه كوره‌ي بازار گوشي‌هاي هوشمند حسابي داغ بوده است و شايد نقطه‌ي عطف در ميدان رقابت تمامي برندها، جايي است كه همه به دنبال جذب مشتريان جديد هستند.

به نظر مي‌رسد توسعه‌ي بازارهايي چون هند، چين و ديگر بازارهاي آسيايي هنوز به پايان نرسيده است. هنوز مشتريان جديدي وجود دارند كه به صورت آنلاين خريد مي‌كنند يا با پيشرفت تكنولوژي به دنبال محصولات قوي‌تر و ارزان‌تر هستند. توليدكنندگان كوچك نيز مي‌توانند بهتر از ديگران با اين بخش از تقاضاي بازار سازگار شوند و خودشان را جلوتر از بقيه نگه دارند.

با اين اوصاف به نظر مي‌رسد فرصت‌هاي موجود براي بازيگران اصلي بازار گوشي‌هاي هوشمند كمتر شده است. از آنجايي كه پيش‌بيني مي‌شود روند نزولي سامسونگ در حفظ سهم بازار ادامه خواهد داشت، رقباي جديد در بازارهاي غربي و رقباي شرقي با عرضه‌ي محصولات خوش‌‌قيمت، فشار دو چنداني را به اين غول كره‌اي وارد خواهند كرد. البته سامسونگ تلاش مي‌كنند به لطف تكنولوژي‌هاي پيشرفته بتواند خودش را از ديگران جدا كند. اپل نيز همين وضعيت را دارد و ميزان فروش و سهم بازار اين برند نيز خيلي نمي‌تواند مستحكم باشد. براي مشتريان نيز انتخاب‌هاي جديدي وجود دارد و رقابت فعلي مي‌تواند باعث ظهور محصولات جديد در دو سال آينده شود.

نظر شما چيست؟


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: بازار، گوشيzwnjهاي، سال، بازارهاي، درصد،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۶:۰۸:۲۱ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

براساس گزارش‌هايي كه اخيرا منتشر شده است، به نظر مي‌رسد كه انجمن منابع هوايي كاليفرنيا (CARB)، خودروهاي بيشتري را از گروه خودروسازي VW-Group را كه در تست‌هاي آلايندگي‌ آن‌ها تقلب صورت گرفته، شناسايي كرده است. در گزارش‌هايي كه وال‌استريت ژورنال و رويترز (از قول روزنامه‌ي آلماني بيلد) منتشر كرده‌اند، مشخص شده است كه رگولاتورها به چه طريقي نرم‌افزاري را كه ميزان گاز دي‌اكسيد كربن خروجي از خودروهاي آئودي را پنهان مي‌كنند. ظاهرا، اين موضوع به چهار ماه پيش بازمي‌گردد، اما فولكس‌واگن، آئودي يا انجمن منابع هوايي كاليفرنيا، هيچ‌كدام اين خبر را منتشر نكرده بودند.

گزارش‌ها حاكي از آن هستند كه نرم‌افزار ياد شده با هدف شناسايي شرايط انجام تست (آرام، رانندگي مستقيم بر روي غلتك) و كاهش نسبت دنده، طراحي شده بود. با اين حال در تست‌هاي CARB و در جريان آزمون، جهت چرخ‌ها تغيير داده شده است، و اين عامل باعث غير فعال شدن اين نرم‌افزار شده است و بدين ترتيب گستردگي تقلب آئودي آشكار شده است. گفته مي‌شود كه آئودي استفاده از اين نرم‌ازار را تا ماه مه ۲۰۱۶ (چند ماه پس از آنكه به فولكس‌واگن دستور داده شد تا خودروهاي خود را فراخواني كند)، متوقف نكرده است.

البته آئودي پيش از اين رو در جريان رسوايي كمپاني مادر خود، متهم شده بود، اما اين اتهام تنها به چند مدل محدود، مربوط مي‌شد. اما اين بار چنانچه اتهام وارده حقيقت داشته باشد، اين كمپاني آلماني با مشكلات شديد‌تر و جدي‌تري دست به گريبان خواهد بود. در حال حاضر فولكس‌واگن و CARB در اين رابطه اظهار نظري نكرده‌اند، اما احتمالا اين جريان ادامه‌دار باشد.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: آئودي، خودروهاي، carb، منتشر، ماه،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۵:۳۷:۱۹ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

مدتي است كه آديداس با همكاري Parley for the Oceans، سازماني كه با هدف كاهش زباله‌هاي پلاستيكي در دريا‌ها و اقيانوس‌ها فعاليت دارد، در حال توليد كفش‌هايي است كه از پلاستيك‌ بازيافتي حاصل از چنين زباله‌‌هايي ساخته مي‌شود.

سال گذشته، آديداس نمونه‌ي اوليه‌اي از اين كفش‌ها را كه با پرينت سه‌بعدي توليد شده بود، به نمايش گذاشت. اين شركت هدف از توليد چنين كفشي را نشان دادن امكان بازنگري در طراحي كفش و متوقف ساختن توليد زباله‌هاي پلاستيكي اعلام كرده است.

اما اكنون آديداس نمونه‌‌هاي واقعي از اين كفش‌ها را براي خريد در دسترس عموم قرار داده است. اين شركت آلماني از اواسط ماه نوامبر، حدود ۷ هزار جفت از كفش‌ها‌ي ياد شده را به صورت آنلاين و از طريق فروشگاه‌هاي فيزيكي با قيمت ۲۲۰ دلار به فروش خواهد رساند.

۹۵ درصد از بخش رويي اين كفش‌ها، از پلاستيكي ساخته شده كه از زباله‌هاي جمع‌آوري شده از كشور مالديو بازيافت شده و باقي بخش‌هاي كفش‌ها نيز به صورت عمده از مواد بازيافتي ساخته شده است. آديداس كفش‌هاي ياد شده را UltraBOOST Uncaged Parley مي‌نامد.

اگرچه تنها ۷ هزار جفت از آن‌ها به فروش خواهد رسيد، اما آديداس اهداف بزرگتري را براي اين نوع از كفش‌ها دنبال مي‌كند. سخنگوي آديداس در اين ارتباط به وب‌سايت ورج مي‌گويد:

ما در سال ۲۰۱۷، يك ميليون جفت كفش با استفاده از Parley Ocean Plastic توليد خواهيم كرد و هدف نهايي، حذف پلاستيك خام از زنجير‌ه‌ي تامين‌مان خواهد بود.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۵:۳۴:۰۶ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

ولي ملكي عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت و عضو كميسيون صنايع و معادن درباره‌ي ارتقاء كيفيت صنعت خودروي ايران و توليد مشترك با خودروسازان آمريكايي اعلام كرد: «ارتقاء صنعت خودروسازي كشور زماني تضمين مي‌شود كه با برندهاي بين‌المللي مشاركت در سرمايه‌گذاري و توليد داشته باشيم. با توجه به اين موارد، حتماً اجازه داريم كه با خودروسازان آمريكايي به صورت مشترك خودرو توليد كنيم.»

عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت افزود: «هر اقدامي كه در صنعت خودرويي كشور انجام مي‌شود، حتي اگر وارادات خودرو باشد، بايد در جهت تقويت صنعت خودروسازي كشور انجام شود و قطعاً وارادات خودرو به صورت CBU (منظور همان خودروهاي آماده فروش است) از هيچ كشوري نمي‌تواند براي صنعت خودروسازي ايران راه حل باشد.»

ملكي درباره‌ي بهترين راه‌حل ارتقاء كيفيت صنعت خودروي ايران گفت: «بهترين راه‌حل براي ارتقاء كيفيت صنعت خودروسازي كشور، مشاركت‌ با برندهاي خودروسازي معتبر بين‌المللي است. به نظر من كاري كه ايدرو، سايپا و ايران‌خودرو براي توليد مشترك در ايران با شركت‌هاي فرانسوي و چيني انجام داده‌اند، مدل خوبي است و هيچ ايرادي ندارد كه با برندهاي اتومبيل‌سازي معتبر آلماني، ژاپني و حتي آمريكايي وارد مذاكره شويم و الگوي قرارداد ايدرو را پياده كنيم.»

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در مورد مخالفت خود با وارادات خودرو از آمريكا توضيح داد: «اگر واردات خودرو از آمريكا را مزمت و نكوهش كردم، تنها به خاطر رفتار مغرضانه و دشمني سياست‌مداران ‌آمريكايي است ولي اگر مديران سياسي آمريكا دست از غرض‌ورزي بردارند، منصفانه با سياست‌مداران ايراني پاي ميز مذاكره بنشينند، فناوري روز را از طريق صنعت‌گران و سرمايه‌گذاران خود در اختيار صنعت خودروي ايران قرار دهند و با سرمايه‌گذاري در صنعت خودروي ايران تضمين كنند كه بخشي از توليدات مشترك را به بازارهاي جهاني صادر كنند، هيچ اشكالي در همكاري مشترك با برندهاي آمريكايي وجود ندارد.»

عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت با اشاره به اينكه در گسترش و تعميق ارتباطات اقتصادي بايد تعصبات را كنار گذاشت، بيان كرد: «بازار خودروي ايران بهترين ظرفيت براي سرمايه‌گذاران خارجي است كه توسط مديران سياسي و اقتصادي كشور مي‌تواند در بهترين سطح به عنوان سهم آورده به ميدان مذاكرت اقتصادي آورده شود. ارتقاء صنعت خودروي كشور زماني تضمين مي شود كه با برندهاي معتبر بين‌المللي در سرمايه‌گذاري و توليد مشاركت داشته باشيم. با توجه به تمام اين توضيحات حتما اجازه داريم كه با خودروسازان آمريكايي به صورت مشترك خودرو توليد كنيم.»

ولي ملكي تصريح كرد: «‌خودروهاي چيني هم، زماني بايد اجازه‌ي در اختيار گرفتن سهمي از بازار خودرويي كشور را داشته باشند كه به صورت مشترك با خودروسازان ايراني، توليد كنند. در غير اين صورت همان زياني كه از ناحيه‌ي واردات خودروهاي ساخته شده‌ي آلماني، آمريكايي و ژاپني به صنعت و اقتصاد كشور وارد مي‌شود، همين اندازه يا بيشتر از ناحيه‌ي واردات خودروهاي چيني اين ضرر وارد خواهد شد.»But civilian observer member of parliament and member of the Competitiveness Council of Industries and Mines about & zwnj; of Iran's car industry and improve the quality of co-production with American automakers announced: & laquo; promoting


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: صنعت، كشور، توليد، ايران، مشترك،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۳۸:۰۰ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

وان‌پلاس۳ در حال حاضر گوشي پرچمدار شركت چيني وان‌پلاس است. اين شركت تازه چند سالي است كه در زمينه توليد گوشي‌هاي تلفن همراه فعاليت مي‌كند و با ارائه گوشي وان‌پلاس ۱، خود را به بازارهاي بين‌المللي گوشي‌هاي هوشمند معرفي كرده است. از آن زمان تاكنون، اگرچه اين شركت روز به روز قدرتمندتر شده و به خاطر محصولات خوبش مورد ستايش قرار گرفته است، اما گاهي اوقات نيز به دليل ترفندهايي كه براي بازاريابي به كار برده، نكوهش و انتقاد ناظران بازار فناوري را برانگيخته است. به هر حال در اين مدت، تلاش اين شركت معطوف به حفظ سهم بازار خود بوده است و در همين مدت زمان توانسته به يكي از برندهاي مطرح بازار گوشي‌هاي هوشمند تبديل شود. همانطور كه مي‌دانيد وان‌پلاس۳، پرچمدار فعلي اين شركت است كه در ابتداي سال جاري به بازار عرضه شده و همچنان عملكرد خوبي نسبت به ساير گوشي‌هاي پرچم‌دار دارد. به همين دليل ارائه محصولي جديد به بازار از طرف وان‌پلاس، كمي از هيجان بازار نسبت به آن، كاسته است. 

در واقع، اين شركت در تلاش است كه يك پرچمدار كاملا جديد را با اندكي تغييرات در تجهيزات داخلي به بازار ارائه كند. با اين كار، وان‌پلاس قصد دارد، حضور مستمر خود را در بازار تا زمان ارائه وان‌پلاس۴ كه مجهز به پردازشگر اسنپدراگون ۸۳۰ است، حفظ كند. وان‌پلاس۴ در سال آينده ميلادي به بازار ارائه مي‌شود. بر اساس شايعات، نام دستگاه جديدي كه اين شركت در سال جاري به بازار عرضه خواهد كرد، وان‌پلاس 3T، خواهد بود. اخبار درز كرده طي هفته گذشته، برخي از ويژگي‌هاي اين گوشي را گزارش مي‌كنند. بر اساس آخرين خبرها، اين گوشي را وان‌پلاس در چهاردهم ماه جاري ميلادي به بازار عرضه خواهد كرد. اگرچه، راه مناسبي براي تاييد اين شايعات وجود ندارد، اما با توجه به اينكه شايعات درباره اين دستگاه زياد شده مي‌توان نتيجه گرفت كه احتمالا وان‌پلاس 3 تي، همين روزها معرفي خواهد شد.

انتظار مي‌رود گوشي وان‌پلاس جديد داراي صفحه‌نمايش ۵/۵ اينچي اپتيك امولد (Optic AMOLED) با رزولوشن ۱۰۸۰p  باشد كه براي اولين بار در وان‌پلاس۳ مشاهده شد. انتظار مي‌رود اين دستگاه در دو مدل با حافظه داخلي ۶۴ گيگابايتي و ۱۲۸ گيگابايتي ارائه شود اما هر دو مدل داراي رم ۶ گيگابايتي خواهند بود. تفاوت عمده اين گوشي با وان‌پلاس۳ در چيپست آن است. تراشه پردازشي اين دستگاه به اسنپدراگون ۸۲۱ ارتقا يافته است. همچنين دوربين اصلي آن داراي سنسور سوني IMX398 است كه در گوشي‌هاي اوپو آر 9 اس و اوپو آر 9 اس‌پلاس به كار گرفته شده است. برخلاف وان‌پلاس۳، محصول جديد اين شركت از اندرويد ۷ نوقا به صورت پيش‌فرض بهره مي‌برد. قيمت وان‌پلاس۳ تي، بر اساس اخبار منتشر شده ۸۰ دلار بيشتر از وان‌پلاس۳ است و با قيمت ۴۷۹ دلار عرضه خواهد شد.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۳۶:۲۷ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 28059
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب