شبكه
شبكه

هايلايت از شنبه تا پنج‌شنبه، ساعت ۱۲ ظهر در زوميت منتشر مي‌شود. براي دسترسي به ويديوهاي بيشتر از اين بخش به بخش هايلايت در زوميت، زير شاخه‌ي ويديو مراجعه كنيد. 

در هايلايت امروز به نصف شدن قيمت تماس با عراق در اربعين، توسعه دستيار صوتي براي گلكسي اس 8 و همچنين فروش بيش از يك ميليون دستگاه از گوشي‌هاي سري زد موتورولا خواهيم پرداخت و نگاهي به اخبار مهم روز گذشته نيز خواهيم داشت. هايلايت صد و چهاردهم را از دست ندهيد:

دانلود 360P | دانلود 720P | تماشا در يوتيوب

نظر شما در مورد هايلايت صد و چهاردهم چيست؟


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: هايلايت، زوميت، بخش، براي، بيش،
موضوع:
[ ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۳۱:۱۳ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

هايلايت از شنبه تا پنج‌شنبه، ساعت ۱۲ ظهر در زوميت منتشر مي‌شود. براي دسترسي به ويديوهاي بيشتر از اين بخش به بخش هايلايت در زوميت، زير شاخه‌ي ويديو مراجعه كنيد. 

در هايلايت امروز به نصف شدن قيمت تماس با عراق در اربعين، توسعه دستيار صوتي براي گلكسي اس 8 و همچنين فروش بيش از يك ميليون دستگاه از گوشي‌هاي سري زد موتورولا خواهيم پرداخت و نگاهي به اخبار مهم روز گذشته نيز خواهيم داشت. هايلايت صد و چهاردهم را از دست ندهيد:

دانلود 360P | دانلود 720P | تماشا در يوتيوب

نظر شما در مورد هايلايت صد و چهاردهم چيست؟


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: هايلايت، زوميت، بخش، براي، بيش،
موضوع:
[ ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۰۱:۳۶ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

در روز گذشته شركت اپل قيمت برخي از لوازم جانبي مرتبط با مك‌بوك پرو‌هاي جديد را كاهش داد. در مدل‌هاي تازه‌ي MacBook Pro ديگر خبري از پورت يواس‌بي ۳ و كارت اس‌دي نبوده و تنها ۴ پورت USB-C نسل دوم (تاندربولت 3) به همراه خروجي ۳.۵ ميلي متري هدفون وجود دارد.

اين اقدام Apple براي كاهش قيمت لوازم جانبي كه تا ۳۱ دسامبر نيز ادامه خواهد داشت ظاهرا به دليل نارضايتي كاربران براي مشكلات و محدوديت در اتصال لوازم مختلف به پورت‌هاي مك‌بوك‌هاي جديد و پرداخت هزينه‌ي بالا براي تهيه مبدل‌هاي مورد نظر صورت گرفته است.

علاوه بر اين اپل قيمت ارتقا حافظه‌هاي اس‌اس‌دي براي مدل‌هاي قبلي مك‌بوك را نيز كاهش داده است.

تغيير قيمت برخي اجناس به شرح زير است:

  • مبدل USB-C به Digital AV (مدل چند پورت) ۴۹ دلار (قيمت قبلي ۶۹ دلار)
  • مبدل USB-C به VGA (مدل چند پورت) ۴۹ دلار (قيمت قبلي ۶۹ دلار)
  • مبدل USB-C به كابل لايتنينگ (ا متري) ۱۹ دلار (قيمت قبلي ۲۵ دلار)
  • مبدل USB-C به كابل لايتنينگ (۲ متري) ۲۹ دلار (قيمت قبلي ۳۵ دلار)
  • مبدل USB-C به يو اس بي ۹ دلار (قيمت قبلي ۱۹ دلار)

قيمت تبديل تاندربولت ۳ به تاندربولت ۲ هم از ۴۹ دلار به ۲۹ دلار كاهش داشته است البته بر اساس برخي گزارشات مك‌بوك پرو‌هاي جديد ممكن است با تمام مبد‌ل‌هاي تاندربولت ۳ موجود در بازار سازگاري نداشته باشند.

اپل در همين راستا قيمت نمايشگر LG UltraFine 5K را كه در كنفرانس ماه گذشته‌ معرفي شد از ۱۲۹۹ دلار به ۹۷۴ دلار رسانده و بهاي مدل 4K همين مانيتور را نيز از ۶۹۹ دلار به ۵۲۴ دلار كاهش داده است.Apple yesterday the price of some related accessories Mac & zwnj; Facebook Peru & zwnj; the new cut. Model & zwnj; Fresh & zwnj; the MacBook Pro no longer USB port & zwnj; B


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: دلار، قيمت، usbc، قبلي، تاندربولت،
موضوع:
[ ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۷:۰۵:۱۵ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

در روز گذشته شركت اپل قيمت برخي از لوازم جانبي مرتبط با مك‌بوك پرو‌هاي جديد را كاهش داد. در مدل‌هاي تازه‌ي MacBook Pro ديگر خبري از پورت يواس‌بي ۳ و كارت اس‌دي نبوده و تنها ۴ پورت USB-C نسل دوم (تاندربولت 3) به همراه خروجي ۳.۵ ميلي متري هدفون وجود دارد.

اين اقدام Apple براي كاهش قيمت لوازم جانبي كه تا ۳۱ دسامبر نيز ادامه خواهد داشت ظاهرا به دليل نارضايتي كاربران براي مشكلات و محدوديت در اتصال لوازم مختلف به پورت‌هاي مك‌بوك‌هاي جديد و پرداخت هزينه‌ي بالا براي تهيه مبدل‌هاي مورد نظر صورت گرفته است.

علاوه بر اين اپل قيمت ارتقا حافظه‌هاي اس‌اس‌دي براي مدل‌هاي قبلي مك‌بوك را نيز كاهش داده است.

تغيير قيمت برخي اجناس به شرح زير است:

  • مبدل USB-C به Digital AV (مدل چند پورت) ۴۹ دلار (قيمت قبلي ۶۹ دلار)
  • مبدل USB-C به VGA (مدل چند پورت) ۴۹ دلار (قيمت قبلي ۶۹ دلار)
  • مبدل USB-C به كابل لايتنينگ (ا متري) ۱۹ دلار (قيمت قبلي ۲۵ دلار)
  • مبدل USB-C به كابل لايتنينگ (۲ متري) ۲۹ دلار (قيمت قبلي ۳۵ دلار)
  • مبدل USB-C به يو اس بي ۹ دلار (قيمت قبلي ۱۹ دلار)

قيمت تبديل تاندربولت ۳ به تاندربولت ۲ هم از ۴۹ دلار به ۲۹ دلار كاهش داشته است البته بر اساس برخي گزارشات مك‌بوك پرو‌هاي جديد ممكن است با تمام مبد‌ل‌هاي تاندربولت ۳ موجود در بازار سازگاري نداشته باشند.

اپل در همين راستا قيمت نمايشگر LG UltraFine 5K را كه در كنفرانس ماه گذشته‌ معرفي شد از ۱۲۹۹ دلار به ۹۷۴ دلار رسانده و بهاي مدل 4K همين مانيتور را نيز از ۶۹۹ دلار به ۵۲۴ دلار كاهش داده است.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: دلار، قيمت، usbc، قبلي، تاندربولت،
موضوع:
[ ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۳۰:۴۹ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

تا به امروز مطالب و عكس‌هاي زيادي در خصوص ساختمان جديد اپل ديده‌ و خوانده‌ايد و احتمالاً مي‌دانيد كه اين سازه‌ي عظيم بسيار شبيه يك كشتي فضايي ساخته شده است.

Mattew Roberts و Duncan Sinfield با يك پهپاد توانسته‌اند نگاه تازه و نزديكتري به اين مجموعه‌ي در حال ساخت داشته باشند.

دومين مركز Apple واقع در كوپرتينو براي اولين بار توسط استيو جابز به عموم معرفي شد، اين ساختمان عظيم قرار است ۷۵ درصد انرژي الكتريكي خود را از پنل‌هاي خورشيدي تعبيه شده روي بخش خارجي ساختمان تامين كند.

وجود ۱۱ هزار پاركينگ و ۳۰۰ جايگاه شارژ ماشين‌هاي الكتريكي بخشي از مجموعه‌ي زيرزميني اين Spaceship اپل خواهد بود.

تالار كنفرانس، سالن غذاخوري، حوضچه‌، باغ و ۱۰ هزار متر مربع سالن ورزشي براي كارمندان و كاركنان اين مجموعه، آن را به يك شهر كوچك مبدل كرده است.

انتظار مي‌رود كارمندان اين شركت اوايل سال ۲۰۱۷ به اين كشتي فضايي اپل منتقل شوند.

پيشنهاد مي‌كنيم اين ويديو زيبا را تماشا كنيد:

دانلود


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ساختمان، سالن، كشتي، فضايي، براي،
موضوع:
[ ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۰۰:۵۷ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

امروزه كارآمدي بازايابي محتوا بر همه ثابت شده و به جزيي جدايي‌ناپذير از پروسه‌ي جلب اعتماد مشتري تبديل شده است كه نهايتا مي‌تواند به تحولات مثبت در كسب و كار شما بيانجامد. مطالعات مختلف نشان داده است كه افراد تصميم‌گير در حوزه‌ي بيزنس تمايل دارند اطلاعات خود از يك شركت را از طريق مقالات به دست آورند تا از طريق تبليغات. اما مانند بيشتر تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال، وارد شدن به بازاريابي محتوا بدون داشتن اطلاعات لازم در مورد آن مي‌تواند تاثير منفي بر كسب و كار شما داشته باشد.

همانطور كه يك تيم فوتبال بدون نقشه وارد زمين نمي‌شود، شما نيز نبايد بدون برنامه دست به توليد محتوا بزنيد، بلكه بايد قبل از انجام هر كاري، يك استراتژي مشخص در توليد محتوا داشته باشيد. در حقيقت، تحقيقي كه از سوي انستيتو‌ي بازاريابي محتوا انجام شده است، نشان مي‌دهد، بازارياب‌هايي كه داراي استراتژي مدون و مكتوب هستند، نه تنها موفقيت بيشتري كسب مي‌كنند، بلكه در حوزه‌ي بازاريابي نيز با چالش‌هاي كمتري مواجه مي‌شوند. در اينجا به دلايل ضرورت داشتن استراتژي مشخص در بازاريابي محتوا اشاره مي‌كنيم.

۱. انسجام محتوا را تضمين مي‌كند

بسيار از كمپين‌هاي بازاريابي شامل انتشار محتوا از طريق كانال‌هاي مختلف رسانه‌اي مي‌شوند. براي مثال، استفاده از پست‌هاي وب‌سايت و وبينارها (webinar) يا شبكه‌هاي اجتماعي و دفترچه‌هاي راهنما براي بازاريابي بسيار مرسوم است. همين، يكي از نقاط قوت استفاده از بازاريابي محتوا است، چون مي‌توانيد از طريق كانال‌هاي متنوع به اقشار مختلف مردم دسترسي داشته باشيد.

اما اينجا يك مشكل وجود دارد، بازارياب‌ها در استفاده از تمامي اين روش‌ها دچار سردگمي مي‌شوند و انسجام محتواي منتشر شده از بين مي‌رود. اين عدم انسجام در محتواي مطالب منتشر شده كه ده‌ها موضوع را پوشش مي‌دهد، مي‌تواند باعث سردرگمي مخاطبان نيز شود. تجربه نشان مي‌‌دهد كه برخوردن به چنين مشكلي اغلب از نداشتن استراتژي از پيش تعيين شده نشات مي‌گيرد. اما با تدوين يك استراتژي مكتوب مي‌توانيد تمام مسير پيش رو را براي خود ترسيم كنيد. با انجام اين كار مي‌توانيد مطمئن شويد كه علاوه بر پوشش تمامي موضوعاتي كه در حيطه‌ي كاري شما قرار دارد، انسجام محتوا را حفظ كنيد و مخاطب را به خوبي درگير موضوع كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد بدون دغدغه به بازاريابي برند خود بپردازيد.

۲. يك هويت قوي براي برند شما مي‌سازد

برند‌سازي موثر شايد هيچگاه مانند امروز مهم و حياتي نبوده است. در حال حاضر در بعضي از موارد بازار از حضور محصولات متنوع اشباع شده است، مانند اينكه موش‌هاي زيادي به دنبال به دست آوردن يك تكه پنير باشند. با توجه به اين شرايط، شما بايد با جدا كردن برندتان از انبوه بازارياب‌ها، خودتان را از ديگران متمايز كنيد تا بتوانيد باعث جلب توجه بيزينس‌ها شويد. چيزي كه در مورد بازاريابي محتوا بسيار دوست‌داشتني است اينكه شما مي‌توانيد از طريق آن و همچنين پيشنهاداتي كه ارائه مي‌كنيد، شخصيت خودتان را به ديگران نشان دهيد. اما به منظور بنا نهادن يك هويت قوي براي برندتان، داشتن يك استراتژي مشخص بسيار ضروري است.

خلق يك استراتژي، راه را براي شما مشخص مي‌كند، از اين رو مي‌توانيد استايل، لحن و روش استفاده از ابزار‌هاي رسانه‌اي مشخص را از پيش تعيين كنيد. براي مثال، مي‌خواهيد اين پيغام را به مخاطبان منتقل كنيد كه برند شما انعطاف‌پذير است، از طرف ديگر فرض كنيد كه داراي حس شوخ‌طبعي هستيد و با فرهنگ امروزي نيز آشنايي داريد، در اين صورت مي‌توانيد با توليد ويديو‌هاي به‌روز و جذاب با مخاطبان ارتباط برقرار كنيد، براي مثال مي‌توانيد از ايده‌هاي هارلم شيك (Harlem Shake)، چالش سطل آب يخ و مواردي شبيه اين استفاده كنيد. با داشتن يك استراتژي مي‌توانيد مطمئن شويد كه در مسير درستي قدم برمي‌داريد.

۳. بازدهي بازايابي محتوا را بالا مي‌برد

اين را همواره بايد در نظر داشته باشيد كه شما مسئول ايجاد پيشرفت محسوس در بازاريابي برند خود هستيد. بدون داشتن يك استراتژي، به راحتي مي‌توانيد در توليد محتواي مورد نياز يا محل مناسب براي آپلود كردن محتوا مرتكب اشتباه شويد.

اگر شما از آن دست افرادي هستيد كه براي به راه افتادن به هل دادن نياز داريد، قطعا بايد استراتژي رسمي داشته باشيد. نمونه‌اي از اين استراتژي مي‌تواند اين باشد كه بايد هفته‌اي دوبار وب‌سايت خود را آپديت كنيد، پنج بار در هفته توييت بگذاريد، هفته‌اي دوبار در فيس‌بوك پست بگذاريد يا در طول ماه يك اينفوگرافيك بسازيد. با داشتن اين گونه استراتژي، انجام دادن كارها آسان‌تر و منظم‌تر مي‌شود و مي‌توانيد اهداف واقع‌بينانه‌تري را براي خود تعيين كنيد.

۴. الگو‌ها را آناليز مي‌كند

نكته‌ي ديگري را كه هميشه بايد در ذهن داشته باشيد اين است كه موفقيت در بازاريابي مستلزم به روز‌ رساني‌ و تنظيمات مستمر است. بعضي از روش‌ها به صورت درخشاني با موفقيت همراه مي‌شوند ولي برخي نيز به شكست‌هاي نااميد‌كننده منجر مي‌شوند. اين اتفاقات بخشي از پروسه‌ي بازاريابي است. با داشتن يك استراتژي مكتوب و مدون مي‌توانيد از جوانب مختلف كارتان آگاهي يابيد و پيشرفت خودتان را ارزيابي كنيد. مي‌توانيد متوجه شويد كه كدام جنبه از بازاريابي شما موفق است و كدام يك موثر نيست.

همينطور مي‌توانيد به معياري دست پيدا كنيد كه با استفاده از آن مي‌توانيد پيشرفت كلي بازاريابي خودتان را ارزيابي كنيد. همچنين ناحيه‌اي از حوزه‌ي فعاليت شما كه نياز به تجديد نظر دارد را به راحتي مي‌توانيد شناسايي كنيد. همچنان كه شما اطلاعات بيشتري را جمع مي‌كنيد مي‌توانيد فعاليت خود را مانند يك دستگاه منسجم اداره كنيد و بهره‌وري آن را به بالاترين حد برسانيد.

۵. برگشت سرمايه‌ي شما را بيشتر مي‌كند

آيا مي‌دانيد كه هزينه‌ي بازاريابي محتوا از هزينه‌ي بازاريابي سنتي ۶۲ درصد كمتر است و تا سه برابر نتيجه‌ي بهتري به دست مي‌دهد؟ به نظر بسياري از كارشناسان اين حوزه، بازاريابي محتوا موثرترين استراتژي براي بازاريابي است. بازاريابي محتوا باعث ايجاد تعادل در اين حوزه شده است، به اين گونه كه شركت‌هاي كوچك اكنون اين فرصت را يافته‌اند كه با داشتن استراتژي هوشمندانه و گسترده با شركت‌هاي بزرگ رقابت كنند. اگر مسير موفقيت خود را به صورت كامل ترسيم كنيد و يك استراتژي جامع براي فعاليت خود داشته باشيد، مي‌توانيد بدست آوردن نتيجه‌ي دلخواه خود را تضمين كنيد.

بالا بردن بهره‌روي و كاهش انرژي تلف شده در نهايت شما را قادر مي‌كند تا به بيشترين بازگشت سرمايه‌ي ممكن دست پيدا كنيد. بعد از آن مي‌توانيد با صرف هزينه و زمان كمتر در حوزه‌هاي بيشتري از رقيبان خود پيشي بگيريد.

نتيجه‌گيري

آشنايي با چرايي و چگونگي بازاريابي محتوا مي‌تواند مسير شما به سوي موفقيت را هموار كند، بنابراين بايد اهميت زيادي به داشتن استراتژي مشخص و منحصر به فرد براي برند خود قائل شويد. با داشتن استراتژي، مي‌توانيد در زمان صرفه‌جويي كنيد و ملالت‌هاي مسير را كم كنيد و در‌ نهايت مي‌توانيد نتايج ملموسي در يك دوره‌ي زماني معقول بدست آوريد. 


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۳۱:۴۶ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

در روز گذشته شركت اپل قيمت برخي از لوازم جانبي مرتبط با مك‌بوك پرو‌هاي جديد را كاهش داد. در مدل‌هاي تازه‌ي MacBook Pro ديگر خبري از پورت يواس‌بي ۳ و كارت اس‌دي نبوده و تنها ۴ پورت USB-C نسل دوم (تاندربولت 3) به همراه خروجي ۳.۵ ميلي متري هدفون وجود دارد.

اين اقدام Apple براي كاهش قيمت لوازم جانبي كه تا ۳۱ دسامبر نيز ادامه خواهد داشت ظاهرا به دليل نارضايتي كاربران براي مشكلات و محدوديت در اتصال لوازم مختلف به پورت‌هاي مك‌بوك‌هاي جديد و پرداخت هزينه‌ي بالا براي تهيه مبدل‌هاي مورد نظر صورت گرفته است.

علاوه بر اين اپل قيمت ارتقا حافظه‌هاي اس‌اس‌دي براي مدل‌هاي قبلي مك‌بوك را نيز كاهش داده است.

تغيير قيمت برخي اجناس به شرح زير است:

  • مبدل USB-C به Digital AV (مدل چند پورت) ۴۹ دلار (قيمت قبلي ۶۹ دلار)
  • مبدل USB-C به VGA (مدل چند پورت) ۴۹ دلار (قيمت قبلي ۶۹ دلار)
  • مبدل USB-C به كابل لايتنينگ (ا متري) ۱۹ دلار (قيمت قبلي ۲۵ دلار)
  • مبدل USB-C به كابل لايتنينگ (۲ متري) ۲۹ دلار (قيمت قبلي ۳۵ دلار)
  • مبدل USB-C به يو اس بي ۹ دلار (قيمت قبلي ۱۹ دلار)

قيمت تبديل تاندربولت ۳ به تاندربولت ۲ هم از ۴۹ دلار به ۲۹ دلار كاهش داشته است البته بر اساس برخي گزارشات مك‌بوك پرو‌هاي جديد ممكن است با تمام مبد‌ل‌هاي تاندربولت ۳ موجود در بازار سازگاري نداشته باشند.

اپل در همين راستا قيمت نمايشگر LG UltraFine 5K را كه در كنفرانس ماه گذشته‌ معرفي شد از ۱۲۹۹ دلار به ۹۷۴ دلار رسانده و بهاي مدل 4K همين مانيتور را نيز از ۶۹۹ دلار به ۵۲۴ دلار كاهش داده است.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: دلار، قيمت، usbc، قبلي، تاندربولت،
موضوع:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۰۰:۵۶ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

مقاله‌هاي مرتبط:

اصرار بر خريد نوكيا توسط بالمر و اختلاف هيئت مديره‌ي مايكروسافت با او در اين زمينه خبر تازه‌اي نيست، اما براي اولين بار است كه خود بالمر به اين موضوع اعتراف كرده و جزئياتي از اتفاقات سال‌هاي پاياني حضورش در مايكروسافت ارائه مي‌دهد.

بالمر در مصاحبه‌ي اخيرش با بلومبرگ از دوران حضور خود در مايكروسافت و رابطه‌اش با بيل گيتس مي‌گويد و همچنين دليل بر هم خوردن دوستي قديمي‌شان را بخش سخت‌افزاري سرفيس و تجارت تلفن‌هاي هوشمند مايكروسافت اعلام مي‌كند. او در اين باره مي‌گويد:

وقتي من مدير عامل شدم، مايكروسافت سال بسيار بدي را پشت سر مي‌گذاشت. بيل نمي‌دانست چگونه بايد با افراد كار كند و من هم نمي‌دانستم چگونه بايد بيل را مديريت كنم. هنوز هم مطمئن نيستم مورد دوم را ياد گرفته باشم.

استيو بالمر و بيل گيتس

بالمر مي‌گويد وقتي بيل گيتس مايكروسافت را در سال ۲۰۰۸ ترك كرد، زندگي او نيز به كل دچار تغيير شد. او با اشاره به محصولاتي چون بينگ، آفيس ۳۶۵، آژور و وارد كردن شركت به تجارت سخت‌افزار مي‌گويد بخشي از بهترين كارهاي عمر خود را پس از اينكه گيتس شركت را ترك كرد به انجام رسانده است. او در ادامه توضيح مي‌دهد:

رابطه‌ي دوستي ما [پس از خروج گيتس] به نوعي قطع شد. در واقع اين مايكروسافت بود كه ما را در كنار هم نگه مي‌داشت. از وقتي كه من هم شركت را ترك كرده‌ام، واقعاً رابطه‌ي ما قطع شده است.

بالمر دليل تيره شدن روابط خود با گيتس را دو چيز مي‌داند: اختلاف نظر، و رابطه‌ي برادرانه‌اي كه (مانند تمامي روابط) دوران خوب و بد خودش را دارد. او درباره‌ي اختلاف نظر خود با بيل گيتس مي‌گويد:

اختلاف نظري اساسي درباره‌ي اينكه ورود به بازار سخت‌افزار تا چه ميزان [براي شركت] مهم است وجود داشت. در حالي كه هيئت مديره با اكراه از سرفيس پشتيباني مي‌كرد، من سرفيس را به زور به شركت تحميل كردم و وقتي كه موضوع تجارت تلفن به ميان آمد، اختلافات بالا گرفت.

بالمر ادعا مي‌كند اگر تصميم گيري‌ها بر عهده‌ي خودش بود، زودتر از اين وارد بازار سخت‌افزار مي‌شد. او عقيده دارد ايده‌ي سخت‌افزار و نرم‌افزار جدا از هم، در جهان موبايل مانند دنياي PC جواب نمي‌دهد؛ هرچند گوگل با اندرويد توانسته است با همين استراتژي كنترل سهم اعظم بازار موبايل را در اختيار بگيرد. بالمر درباره‌ي ورود ديرهنگام مايكروسافت به بازار سخت‌افزار مي‌گويد:

ما از لحاظ تلفن هوشمند، بايد زودتر وارد كسب و كار سخت‌افزار مي‌شديم. در آن زمان، ما هنوز از اثرات نامطلوب ويندوز ويستا رنج مي‌برديم.

استيو بالمر

بالمر پيش از اين نيز با اشاره به ويندوز ويستا، آن را بزرگ‌ترين پشيماني دوران حضورش در مايكروسافت ناميده و دليل آن را «اختصاص مقادير بسيار زيادي از منابع و وقت مايكروسافت» به اين سيستم عامل عنوان كرده است.

درباره‌ي خريد ناموفق نوكيا توسط مايكروسافت، بالمر براي اولين بار اعتراف مي‌كند كه هيئت مديره در ابتدا با اين تصميم او مخالف بوده است، اما همچنين مي‌گويد خريد نوكيا آنچنان كه تا پيش از اين تصور مي‌شد از سوي او به شركت تحميل نشده، چرا كه پس از تصميم بالمر به ترك مايكروسافت، اعضاي هيئت مديره نظرشان را تغيير، و راي به خريد نوكيا داده‌اند.

مايكروسافت پس از خريد ناموفق نوكيا هزاران نفر از كارمندان جديد خود را اخراج كرد و بخش اعظمي از هزينه‌ي ۹.۵ ميليارد دلاري خريد اين شركت را از دست داد. با اين وجود، بالمر همچنان عقيده دارد كه اين معامله مي‌توانست نتيجه بدهد. او در اين باره مي‌گويد:

به نظر من اگر روش بهتري براي اجراي اين كار (خريد و ادغام نوكيا در مايكروسافت) انجام مي‌شد، اين معامله بيشتر با عقل جور در مي‌آمد. اما مايكروسافت تصميم گرفت تا راه ديگري را در پيش بگيرد و اين تصميم شركت بود [نه من].

مايكروسافت به تازگي در گزارش مالي خود خبر از افزايش درآمد به لطف آفيس، سرفيس و سرويس‌هاي ابري خود داده است. در نتيجه‌ي اين افزايش سود، ارزش سهام شركت با عبور از مرز ۶۰ دلار، به بالاترين ميزان خود در ۱۷ سال گذشته رسيد. بالمر كه همچنان يكي از بزرگ‌ترين سهام‌داران مايكروسافت به شمار مي‌رود، از اين موضوع خوشحال است. او در اين باره مي‌گويد:

وقتي مي‌بينم سهام مايكروسافت سر به فلك مي‌زند، تنها چيزي كه مي‌توانم بگويم اين است كه بازار با تصميمات ساتيا و جهتي كه او شركت را به آن سمت هدايت مي‌كند موافق است و من هم در اين باره فوق العاده هيجان زده هستم.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: مايكروسافت، شركت، بالمر، خريد، گيتس،
موضوع:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۳۴:۲۰ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

گوگل قصد دارد با ارائه‌ي چند ابزارهاي خاص، موجبات همكاري هرچه بيشتر طراحان اپليكيشن و توسعه‌دهندگان را فراهم آورد. اين ابزارها در واقع تلاشي در راستاي توسعه‌ي طراحي متريال اين كمپاني است كه سال گذشته و به عنوان «بازنگري در نحوه‌ي طراحي نرم‌افزارها براي صفحات نمايش لمسي» ابداع شد. اما اكنون براي گوگل، طراحي متريال (به گونه‌اي كه ماتياس دوآرته، نايب رييس بخش طراحي گوگل بدان اشاره مي‌كند) بيش از چگونگي كاركرد، به معناي نحوه‌ي تعامل است. گوگل تلاش مي‌كند آموزش‌هاي خود را در مورد چگونگي كاركرد «متريال» توسعه داده و شماري ابزار ويژه‌ي همكاري ايجاد كند كه حتي اگر به فلسفه‌ي طراحي متريال اين كمپاني نيز علاقه‌مند نباشيد براي شما كاربردي خواهند بود.

نخستين مورد گالري نام دارد كه متشكل از چند ابزار بوده و در مجموع براي طراحان مشابه GitHub عمل مي‌كند. با استفاده از اين ابزار، آپلود، به اشتراك‌گذاري و ثبت نظر در زير طراحي‌ها براي افراد بسيار راحت خواهد شد. اين ابزار به نوعي داراي كنترل نسخه نيز خواهد بود. بنابراين مي‌توانيد ورژن‌هايي تكراري از آنچه كه در حال كار با آن هستيد را ايجاد كرده و در حال كار به تمامي آن‌ها دسترسي داشته باشيد. اين ابزار همچنين داراي يك لايه‌ي اجرايي است كه مي‌توانيد به جاي استفاده از پي‌دي‌اف‌هاي گوناگون يا پوشه‌هاي دراپ باكس يا هر چيز ديگر، از لينك‌هاي مختلف استفاده كنيد.

اين ابزار را بايد جذاب‌ترين ابزاري دانست كه گوگل در حال كار بر روي آن است، چرا كه كار آن گرفتن ابزارها و ايده‌هايي كه مهندسين عادت داشته‌اند در كارهايشان به كرات استفاده كنند و قرار دادن آن‌ها در اختيار افراد خلاق‌تر است. دوآرته معتقد است كه اين ابزار ممكن است تا حدودي موجب تسهيل فرايند مدرن‌سازي و تجديد برند گوگل شود.

در كنار گالري بايد از ابزار ديگري به نام Remixer ياد كرد. اين ابزار به طراحان اجازه مي‌دهد كه نمونه‌هايي پيش‌ساخته و داراي قابليت تعامل از برنامه‌ها بسازند. بنابراين مي‌توانيد طراحي اپ را به صورت اوليه انجام داده و هر لحظه آن را روي همان دستگاه خود يا از طريق يك وبسايت تغيير دهيد. يكي ديگر از ابزارهاي اين بسته، استيج نام دارد كه فرايند طراحي نمونه‌ي اوليه را تسريع كرده و به سازندگان برنامه اجازه مي‌دهد كه برنامه‌ را تست كرده و در نخستين مراحل تغييراتي در آن ايجاد كنند.

طراحي متريال

ايده‌ي جديد گوگل بسيار جالب است. جذابيت آن هم بدان دليل است كه به طراحان و سازندگان اپليكيشن‌ها اجازه مي‌دهد به بررسي در اين مورد بپردازند كه پروژه‌ي آن‌ها در نهايت چه شكلي به خود خواهد گرفت و چگونه كار خواهد كرد. پس نبايد اين ابزارها را تنها مختص افرادي دانست كه قصد دارند با طراحي متريال كار كنند، چرا كه اين افراد پيش‌تر به اندازه‌ي كافي از فلسفه‌ي اين نوع طراحي آگاه شده‌اند.

ايده‌ي تجميع حس و عملكرد برنامه‌ها در ابتداي فرايند طراحي، از ضروريات طراحي متريال بوده و شايد دليل نشان داده شدن ابزارهاي فوق در وبسايت Material.io نيز همين ضرورت است. گوگل وبسايت مذكور را مخصوص طراحي متريال راه‌اندازي كرده است. تمامي چيزهايي كه از ابتدا از طراحي متريال انتظار داشته‌ايم در اين سايت يافت مي‌شوند. دستورالعمل‌هايي در مورد چگونگي ايجاد دكمه‌ها و زبانه‌ها و سايه‌ها و ... در آن‌جا قابل دسترسي هستند. دوآرته تمايل دارد به گونه‌اي در مورد طراحي نرم‌افزار صحبت كند كه در نهايت موجب رسيدن به چگونگي طراحي ظاهر و نحوه‌ي تعامل و عملكرد آن شود. طراحي متريال براي او بدين معناست كه ببينيم كدام نرم‌افزار موجودي تقريبا فيزيكي و قابل تعامل است. اشيايي ديجيتال كه از قوانين فيزيكي پيروي مي‌كنند، اما قوانيني كه براي محيط ديجيتال بومي‌سازي شده‌اند. درست همان‌طور كه استيو جابز گفته است:

طراحي فقط اين نيست كه ببينيم يك محصول چگونه به نظر مي‌رسد و چه حسي دارد، طراحي يعني محصول مورد نظر چگونه كار مي‌كند.

البته شما مجبور نيستيد براي استفاده از ابزارهاي جديدي كه گوگل ساخته است، به فلسفه‌ي طراحي متريال آن اعتقاد كامل داشته باشيد. در عوض مي‌توانيد به سايت جديد Materials.io مراجعه كرده و عضو آن شويد تا تمامي ابزارهاي جديد گفته شده را امتحان كنيد. ضمنا فراموش نكنيد كه اغلب اين ابزارها براي شروع در حالت بتاي محدود هستند.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي، ابزار، گوگل، براي، متريال،
موضوع:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۷:۰۷:۴۴ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]

مدياتك گزارش مالي مربوط به سه ماهه‌ي سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر كرده كه براساس آن اين كمپاني موفق شده است تا درآمدي ۲.۵ ميليارد دلاري را كسب كند. درآمد مدياتك در مقايسه با فصل دوم بيش از ۸.۱ و در مقايسه با مدت مشابه سال پيش از آن ۳۷.۶ افزايش پيدا كرده است، اما درآمد اين كمپاني در ماه اكنبر به كمترين ميزان خود رسيده است. مدياتك طي ماه اكتبر درآمدي ۷۵۶ ميليون دلاري كسب كرده كه در مقايسه با ماه سپتامبر نشان از كاهشي ۱۴ درصدي دارد، هرچند درآمد مدياتك در اكتبر سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از ۷ درصد افزايش دارد. مدياتك پيش‌بيني كرده تا در سه ماهه‌ي جاري كه منتهي به سال نوي ميلادي است درآمدي ۲.۱ تا ۲.۳ ميليارد دلاري كسب كند. مدياتك پيش‌بيني خود از تراشه‌هاي عرضه شده در فصل چهارم را از ۱۴۵ تا ۱۵۵ ميليون به ۱۳۵ تا ۱۴۵ ميليون تراشه كاهش داده است. همچنين بايد به كاهش حاشيه‌ي سود كمپاني نيز اشاره كرد كه پيش‌بيني مي شود بين ۳۳.۵ تا ۳۶.۵ درصد باشد.

مدياتك عوامل مختلفي را در كاهش درآمد خود دخيل مي‌داند كه از جمله‌ي آن مي‌توان به محدود شدن عرضه‌ي تراشه‌هاي ۲۸ نانومتري اشاره كرد كه بخش بزرگي از محصولات ميان رده‌ي مدياتك مبتني بر اين ليتوگرافي است. همچنين به گفته‌ي مدياتك مشتريان اين كمپاني نيز تقاضاي خود براي تراشه را نيز كاهش داده‌اند. با توجه به اينكه تمركز اصلي مدياتك روي تراشه‌ي مورد استفاده در تبلت‌ها و گوشي‌هاي هوشمند است و با در نظر گرفتن اينكه اغلب توليدكنندگان موجودي خود را براي سه ماهه‌ي چهارم آماده كرده‌اند، از اين‌رو تقاضا براي محصولات مدياتك با كاهش همراه شده است. كارشناسان، يكي مدياتك را تاحدودي قرباني سياست‌هاي خود اين كمپامي مي‌دانند.

اين كمپاني در ابتدا تراشه‌هاي بسيار ارزان و كاربردي را براي تبلت‌ها و سپس گوشي‌هاي هوشمند راهي بازار كرد، حال آنكه با بلوغ اين كمپاني، ويژگي‌هاي جديدي به تراشه‌ها اضافه شد كه نتيجه‌ي آن افزايش قيمت محصولات مدياتك بود. سياست‌هاي مدياتك اين كمپاني را در رديف رقيبي براي كوالكام قرار داد، اما مدياتك به اندازه‌اي رشد نكرده تا با حضور در تمامي بازار‌هاي توسعه يافته بتواند با كوالكام رقابت كند. البته مدياتك موفق شده تا به لطف برند هليو دستاوردهايي را كسب كند كه شامل بازار محصولات ميان‌رده و رده بالا است.

مدياتك در نظر دارد تا محصولات جديدي را راهي بازار كند. كارشناسان پيش بيني مي‌كنند مدياتك تا سال ۲۰۱۹ بصورت ساليانه رشدي ۲.۵ درصدي را تجربه خواهد كرد. حوزه‌ي توليد تراشه ديگر محدود به گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها نيست و اينترنت اشيا و توليد تراشه‌هاي ارتباطي در كنار تراشه مورد استفاده در خودروهاي هوشمند كانال‌هاي درآمد ديگري را پيش روي توليدكنندگان تراشه قرار داده است.


منبع
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: مدياتك، كمپاني، سال، براي، محصولات،
موضوع:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۵:۰۲:۲۰ ] [ simurgh ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 20
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 26834
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب